GĂ„ til innhold

10/5 tur til Desmolab/Patrik Holmberg

Anbefalte innlegg

Blir du med pÄ en tur til Desmolab lÞrdag 10 mai?

Patrik Holmberg som har lang erfaring som Ducati mekaniker og er en stor entusiast, Þnsker oss velkommen til Ä vise oss hva han driver med pÄ dette spesialverkstedet.

https://www.facebook.com/DesmolabNorway

OppmÞte pÄ Tyrigrava med avreise kl 10:00. Liten stopp et eller annet sted pÄ veien for nÞdvendig Êrend.

Vi kjÞrer pÄ fine veier nedover til Desmolab og ankommer ca kl 13:00.  Adressen er: Skjebergveien 174.

KjÞrerute blir kanskje omtrent slik, i Är igjen : https://maps.app.goo.gl/gxA2UdVaDyf3AHEp8?g_st=im

Velkommen med!!!

20240525_130723.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Dette har jeg lyst til Ä endelig fÄ med meg. Men jeg skal pÄ banedag med AGM allerede 8 mai. SÄ jeg er nok kanskje fortsatt litt redusert denne dagen. FÄr bare kutte ut allt annet, og satse pÄ at det holder...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

• 1 mĂ„ned senere...

Jeg var sikker pÄ at jeg hadde lest denne posten. Og tenkte jeg fÄr sjekke igjen, datoen.

Lette under, turer nÄ, turer da, spontanturer osv. Ettehvert begynnte jeg Ä tvile pÄ kortids hukommelsen min.

Burde ikke denne trÄden vÊrt plassert et annet sted?

• Haha 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Morten Evensen skrev (PĂ„ 15.4.2025 den 16.59):

Ja dette er interessant, jeg kommerđŸïž

Desverre mÄ jeg melde avbud, pga familie arrangement som dukket opp i etterkant. Da fÄr jeg hÄpe det kommer muligheter en annen gang.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

• 2 uker senere...

Av hensyn til vertskapet er det fint om de som har lyst, ja, faktisk melder seg pĂ„Â đŸ‘Â Hvis hverdagen er slik at det helst blir avgjort spontant, sĂ„ gĂ„r nok det ogsĂ„ greit.

Husk at ogsÄ dette arrangementet er for MEDLEMMENE i Desmodromene. 

VELKOMMEN 😎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg skulle gjerne ha kommet med nedover, for Ä hente sykkelen jeg har hatt pÄ service hos Patrik over vinteren, men han jeg skulle fÄ sitte pÄ med, har mÄtte avlyse.

Er det noen fra Oslo som skal nedover, og har plass til en passasjer pÄ vei ned til SÊrp?

Send meg gjerne en SMS om du har et ledig sete, spanderer en tank med 98 Oktan.

45235529

PXL_20240928_101921576.jpg

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

EndreTBG skrev (18 minutter siden):

Jeg skulle gjerne ha kommet med nedover, for Ä hente sykkelen jeg har hatt pÄ service hos Patrik over vinteren, men han jeg skulle fÄ sitte pÄ med, har mÄtte avlyse.

Er det noen fra Oslo som skal nedover, og har plass til en passasjer pÄ vei ned til SÊrp?

Send meg gjerne en SMS om du har et ledig sete, spanderer en tank med 98 Oktan.

45235529

PXL_20240928_101921576.jpg

Hva med Ă„ kjĂžre en annen sykkel ned og sette igjen den? Til en transportmulighet dukker plutselig dukker opp.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

stoppitide skrev (1 minutt siden):

Hva med Ă„ kjĂžre en annen sykkel ned og sette igjen den? Til en transportmulighet dukker plutselig dukker opp.

Det er oppe som en mulighet oppe hodet mitt 😉

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

EndreTBG skrev (26 minutter siden):

Det er oppe som en mulighet oppe hodet mitt 😉

Da skal jeg forelĂžpig ikke si det hĂžyt, men heller la noen forbarme seg over en trengende kamerat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Velkommen med pĂ„ tur til Desmolab! đŸïž

Patrik Holmberg Ăžnsker oss velkommen til sitt Ducati spesialverksted i Sarpsborg fĂžrstkommende lĂžrdag 10/5.

OppmÞte pÄ Tyrigrava med avreise kl 10:00. Liten stopp et eller annet sted pÄ veien for nÞdvendig Êrend.

En artig tur med gode MC-venner pÄ mer og mindre kjente veier nedover til Desmolab, og ankommer ca kl 12.30- 13:00.

Bli med, da vel! đŸïžđŸïž

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

EgilJo skrev (PĂ„ 8.5.2025 den 13.40):

Velkommen med pĂ„ tur til Desmolab! đŸïž

Patrik Holmberg Ăžnsker oss velkommen til sitt Ducati spesialverksted i Sarpsborg fĂžrstkommende lĂžrdag 10/5.

OppmÞte pÄ Tyrigrava med avreise kl 10:00. Liten stopp et eller annet sted pÄ veien for nÞdvendig Êrend.

En artig tur med gode MC-venner pÄ mer og mindre kjente veier nedover til Desmolab, og ankommer ca kl 12.30- 13:00.

Bli med, da vel! đŸïžđŸïž

Er passe gÄen etter sesongstart pÄ Rudskogen i gÄr.. men tror jeg fÄ det til.

Om man er litt seint ute: Er det mulig Ä hive seg pÄ fra Nesset, ca 10.05? GÄr veien om Nesset (gamle E6/ Fv 156)

• Haha 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jon Tangenes skrev (50 minutter siden):

Er passe gÄen etter sesongstart pÄ Rudskogen i gÄr.. men tror jeg fÄ det til.

Om man er litt seint ute: Er det mulig Ä hive seg pÄ fra Nesset, ca 10.05? GÄr veien om Nesset (gamle E6/ Fv 156)

Nix 😎 Opp og hopp. Dette klarer du uten spesialbehandling. Dessuten; du mĂ„ jo komme tidlig for Ă„ fortelle om banekjĂžringen.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Transport har lÞst seg. Det blir plan B, kjÞrer ned en annen sykkel, som Patrik kan fÄ skru pÄ, frem til jeg for ordnet med en annen transport en annen dag.

PXL_20250509_200534830.jpg

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jon Tangenes:

Turen gĂ„r om Nesset ja. Vi stopper ikke der, men som presidenten skriver sĂ„ er oppmĂžte pĂ„ Tyrigrava Ă„ foretrekke. Det er mange av oss som har deltatt pĂ„ banedager i 20-30 Ă„r og ikke har problem med Ă„ kjĂžre tur dagen derpĂ„, sĂ„ dĂ„rlig unnskyldning dette😜

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

• Fremtidige hendelser

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive TrĂ„der

• Hei, siden det var litt usikkert med «Veien»-turen denne helgen og endret dato, planla Erik og jeg en 2-dagers tur til Telemark. Telemark er generelt litt vanskelig tilgjengelig for oss med noe transport ned til Kongsberg.   Dag 1: Dessverre mĂ„tte vi starte turen fredag morgen i regnvĂŠr, men etter Enebakk var det fint. Vi kjĂžrte rundt 450km den fĂžrste dagen pĂ„ superfine veier til Straand hotell.   Dag 2: Dessverre fikk jeg et batteriproblem med Diavelen om morgenen da vi ville dra fra hotellet men de hadde noen verktĂžy og en booster pĂ„ hotellet, og vi klarte Ă„ fĂ„ sykkelen i gang. Men pĂ„ grunn av batteriproblemet bestemte vi oss for en annen rute hjem enn opprinnelig planlagt....... ikke optimalt pÄ  ferge hvis du ikke kan slĂ„ av sykkelen.   Til tross for noen problemer pĂ„ dag 2 en veldig fin tur med stort sett perfekt vĂŠr og superfine veier.  
    • Imponerende hvor gode dekk har blitt. Metzeler M9RR skulle vĂŠre bedre enn forgjengeren pĂ„ ALT, men er det mulig... Jepp, det er det.  Jeg fĂ„r omtrent 12.000 ut av fordekk og 10.000 bak. Pluss det man kan tyne dem etter at slitasjemarkĂžren er aktiv. Bare der er forbedringen verdt den bittelitt Ăžkte prisen fra M7RR Det bidrar positivt Ă„ kjĂžre sĂ„ mykt man kan/gidder/klarer, aktivt pĂ„ bane/sving og ikke minst med store variasjoner i lufttrykk. Jeg bruker fra 30psi (2 bar) pĂ„ bane og gromtur til 40psi/2,7bar til pendling og motorvei. Resultatet er tilnĂŠrmet null flate felt og null trapping.
    • Tidlig en sĂžndags morgen, mer konkret denne sĂžndags morgenen kjĂžrer jeg sĂ„ gode svinger pĂ„ kryss og tvers som mulig fra litt syd for Drammen til Sandefjord - se pĂ„ utsikten fra Flautangen, inspisere gamle hytta "vĂ„r", kaffe pĂ„ torget, ytre-veien til TĂžnsberg, svippe ut pĂ„ Verdens ende og sĂ„ kystveien forbi ÅsgĂ„rdstrand kanskje kanskje. SlĂ„ fĂžlge?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä benytte denne siden godtar du vÄre PersonvernvilkÄr og Retningslinjer