Gå til innhold

10/5 tur til Desmolab/Patrik Holmberg


Anbefalte innlegg

Blir du med på en tur til Desmolab lørdag 10 mai?

Patrik Holmberg som har lang erfaring som Ducati mekaniker og er en stor entusiast, ønsker oss velkommen til å vise oss hva han driver med på dette spesialverkstedet.

https://www.facebook.com/DesmolabNorway

Oppmøte på Tyrigrava med avreise kl 10:00. Liten stopp et eller annet sted på veien for nødvendig ærend.

Vi kjører på fine veier nedover til Desmolab og ankommer ca kl 13:00.  Adressen er: Skjebergveien 174.

Kjørerute blir kanskje omtrent slik, i år igjen : https://maps.app.goo.gl/gxA2UdVaDyf3AHEp8?g_st=im

Velkommen med!!!

20240525_130723.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg lyst til å endelig få med meg. Men jeg skal på banedag med AGM allerede 8 mai. Så jeg er nok kanskje fortsatt litt redusert denne dagen. Får bare kutte ut allt annet, og satse på at det holder...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg var sikker på at jeg hadde lest denne posten. Og tenkte jeg får sjekke igjen, datoen.

Lette under, turer nå, turer da, spontanturer osv. Ettehvert begynnte jeg å tvile på kortids hukommelsen min.

Burde ikke denne tråden vært plassert et annet sted?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Av hensyn til vertskapet er det fint om de som har lyst, ja, faktisk melder seg på 👍 Hvis hverdagen er slik at det helst blir avgjort spontant, så går nok det også greit.

Husk at også dette arrangementet er for MEDLEMMENE i Desmodromene. 

VELKOMMEN 😎

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne ha kommet med nedover, for å hente sykkelen jeg har hatt på service hos Patrik over vinteren, men han jeg skulle få sitte på med, har måtte avlyse.

Er det noen fra Oslo som skal nedover, og har plass til en passasjer på vei ned til Særp?

Send meg gjerne en SMS om du har et ledig sete, spanderer en tank med 98 Oktan.

45235529

PXL_20240928_101921576.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EndreTBG skrev (18 minutter siden):

Jeg skulle gjerne ha kommet med nedover, for å hente sykkelen jeg har hatt på service hos Patrik over vinteren, men han jeg skulle få sitte på med, har måtte avlyse.

Er det noen fra Oslo som skal nedover, og har plass til en passasjer på vei ned til Særp?

Send meg gjerne en SMS om du har et ledig sete, spanderer en tank med 98 Oktan.

45235529

PXL_20240928_101921576.jpg

Hva med å kjøre en annen sykkel ned og sette igjen den? Til en transportmulighet dukker plutselig dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen med på tur til Desmolab! 🏍️

Patrik Holmberg ønsker oss velkommen til sitt Ducati spesialverksted i Sarpsborg førstkommende lørdag 10/5.

Oppmøte på Tyrigrava med avreise kl 10:00. Liten stopp et eller annet sted på veien for nødvendig ærend.

En artig tur med gode MC-venner på mer og mindre kjente veier nedover til Desmolab, og ankommer ca kl 12.30- 13:00.

Bli med, da vel! 🏍️🏍️

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EgilJo skrev (På 8.5.2025 den 13.40):

Velkommen med på tur til Desmolab! 🏍️

Patrik Holmberg ønsker oss velkommen til sitt Ducati spesialverksted i Sarpsborg førstkommende lørdag 10/5.

Oppmøte på Tyrigrava med avreise kl 10:00. Liten stopp et eller annet sted på veien for nødvendig ærend.

En artig tur med gode MC-venner på mer og mindre kjente veier nedover til Desmolab, og ankommer ca kl 12.30- 13:00.

Bli med, da vel! 🏍️🏍️

 

Er passe gåen etter sesongstart på Rudskogen i går.. men tror jeg få det til.

Om man er litt seint ute: Er det mulig å hive seg på fra Nesset, ca 10.05? Går veien om Nesset (gamle E6/ Fv 156)

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Tangenes skrev (50 minutter siden):

Er passe gåen etter sesongstart på Rudskogen i går.. men tror jeg få det til.

Om man er litt seint ute: Er det mulig å hive seg på fra Nesset, ca 10.05? Går veien om Nesset (gamle E6/ Fv 156)

Nix 😎 Opp og hopp. Dette klarer du uten spesialbehandling. Dessuten; du må jo komme tidlig for å fortelle om banekjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Tangenes:

Turen går om Nesset ja. Vi stopper ikke der, men som presidenten skriver så er oppmøte på Tyrigrava å foretrekke. Det er mange av oss som har deltatt på banedager i 20-30 år og ikke har problem med å kjøre tur dagen derpå, så dårlig unnskyldning dette😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg må dessverre melde pass allikevel. Ble overtalt til annen aktivitet i helgen 😬 Beklager. Kommer sterkt tilbake 😉
    • Vel, vi har alle våre utfordringer... I går var det en som måtte gi seg etter to pass. Håper han kom seg hjem. Det er forøvrig to dager etter banedag i morra.
    • Jon Tangenes: Turen går om Nesset ja. Vi stopper ikke der, men som presidenten skriver så er oppmøte på Tyrigrava å foretrekke. Det er mange av oss som har deltatt på banedager i 20-30 år og ikke har problem med å kjøre tur dagen derpå, så dårlig unnskyldning dette😜
    • Transport har løst seg. Det blir plan B, kjører ned en annen sykkel, som Patrik kan få skru på, frem til jeg for ordnet med en annen transport en annen dag.
    • Dette er ikke en endring av idealsporet som man eventuelt skal enes om. Sporet slik det alltid har vært beskrevet består og vi skal lære å følge det. Man må lære seg å kjøre riktig før det er fornuftig å innvilge seg avvik. Det er viktig! ,MEN man kjører aldri på millimeteren. Av og til fordi man mister sporet, av og til fordi man må avvike for å komme forbi og av og til fordi sykkelens karakter, dekk, fjæring, uvanlig stor/lite motorkraft fordrer et avvik for å bli mest mulig effektiv.  Eksempel: fordi jeg ikke får høy rettstrekkefart så kan jeg knipe litt på T3. Da ligger jeg trangt, venter lenge, peker så i retning apex og BÆNG på bremsen i "siste liten". De raskeste syklene, med kompetente førere, må ta/velger en vid T3 for å holde farten oppe. De ender opp med å kjøre lenger, men får betalt nå de skal ut av T4. Det samme skjer i storsvingen der mange racere investerer i omvei og får betalt ved utgangen. Det du beskriver før T3 er en variant som gjør bremsefasen tryggere og det kan man jo sikkert ha glede av, MEN det er IKKE et nytt idealspor. Det du beskriver i T7 er  litt samme sak som T3/T4, man retter ut T7, aksepterer påfølgende drifting-omvei i T8 (Karusellen) og får betalt i en raskere T9. Små avvik som lønner seg hvis man har sterk motor. Jeg tror du vil kunne se 300 kubikkere velge noe annet. Vi sees på banen 😎
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer