10/5 tur til Desmolab/Patrik Holmberg
-
Fremtidige hendelser
Ingen kommende hendelser funnet -
Aktive Tråder
-
Av Morten Witzøe · Skrevet
Jeg må dessverre melde pass allikevel. Ble overtalt til annen aktivitet i helgen 😬 Beklager. Kommer sterkt tilbake 😉 -
Av Jon Tangenes · Skrevet
Vel, vi har alle våre utfordringer... I går var det en som måtte gi seg etter to pass. Håper han kom seg hjem. Det er forøvrig to dager etter banedag i morra. -
Jon Tangenes: Turen går om Nesset ja. Vi stopper ikke der, men som presidenten skriver så er oppmøte på Tyrigrava å foretrekke. Det er mange av oss som har deltatt på banedager i 20-30 år og ikke har problem med å kjøre tur dagen derpå, så dårlig unnskyldning dette😜
-
Transport har løst seg. Det blir plan B, kjører ned en annen sykkel, som Patrik kan få skru på, frem til jeg for ordnet med en annen transport en annen dag.
-
Av stoppitide · Skrevet
Dette er ikke en endring av idealsporet som man eventuelt skal enes om. Sporet slik det alltid har vært beskrevet består og vi skal lære å følge det. Man må lære seg å kjøre riktig før det er fornuftig å innvilge seg avvik. Det er viktig! ,MEN man kjører aldri på millimeteren. Av og til fordi man mister sporet, av og til fordi man må avvike for å komme forbi og av og til fordi sykkelens karakter, dekk, fjæring, uvanlig stor/lite motorkraft fordrer et avvik for å bli mest mulig effektiv. Eksempel: fordi jeg ikke får høy rettstrekkefart så kan jeg knipe litt på T3. Da ligger jeg trangt, venter lenge, peker så i retning apex og BÆNG på bremsen i "siste liten". De raskeste syklene, med kompetente førere, må ta/velger en vid T3 for å holde farten oppe. De ender opp med å kjøre lenger, men får betalt nå de skal ut av T4. Det samme skjer i storsvingen der mange racere investerer i omvei og får betalt ved utgangen. Det du beskriver før T3 er en variant som gjør bremsefasen tryggere og det kan man jo sikkert ha glede av, MEN det er IKKE et nytt idealspor. Det du beskriver i T7 er litt samme sak som T3/T4, man retter ut T7, aksepterer påfølgende drifting-omvei i T8 (Karusellen) og får betalt i en raskere T9. Små avvik som lønner seg hvis man har sterk motor. Jeg tror du vil kunne se 300 kubikkere velge noe annet. Vi sees på banen 😎
-
Anbefalte innlegg