Jump to content

the Official Bikes of Desmodromene


Recommended Posts

Først!

 

Her er min Ducati Monster S4Rs Tricolore. Ingen spesiell historie å fortelle egentlig... men en av de råeste (DEN råeste?) monsterne laget, etter min mening :)

 

Dette er min tredje sesong på denne.

 

post-128-0-38888300-1429468728_thumb.jpg

 

 

-Kent-

Link to comment
Share on other sites

Dette er min 7' Ducati og 6' gatesykkel.

Jeg kjøpte min første Ducati i 1998 som var en 900SS IE.

Siden er det bare Ducati som gjelder.

For øyeblikket er det en Hypermotard 1100 2008 som gjelder. Kjøpte den i fjor og har ikke angret. Duger perfekt til jobbkjøring i kø hver dag og til turkjøring. Det er få som drar fra denne i lyskryss

post-43-0-87316900-1429979095_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

2013 1199 Panigale R, kjøpt ny av meg i Sør Korea og tatt med i flyttelasset til Norge i fjor høst. Registrert i Norge for en uke siden. Nå gleder jeg meg til å treffe flere desmodromer og noen bane turer også (nybegynner der). Desverre får jeg ikke med 15mai på rudskogen:(

post-404-0-82233300-1430779019_thumb.jpg

post-404-0-97269500-1430779031_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Ble frelst på Ducati i 2005, første sykkel var en 00 mod 750SS,  i 07 en ny Monster S2R, i 10 en ny Monster 696 og i 12 ny 848SF som er på bildet under. Nytt av året  for meg er en 00 748R bane sykkel som blir spennende og prøve ut. Ingen sykler ble prøvekjørt før kjøp, men alle har gitt meg mange uforglemmelige turer og minner. Nå er Monster 1200 ute av bildet etter to sesonger pga uhell, nå er det SS939 som gjør jobben. 748R banesykkel  solgt og har funnet et objekt som er for landevei kjøring, S800 03 mod med 15000km på metret.

Vi for se hvor veien går videre.

  

 

 

 

IMG_20170501_140625.jpg

20180805_170755.jpg

20180529_183912.jpg

IMG_20190912_232956_268.jpg

20200808_075948.jpg

20200711_170701.jpg

Edited by Morten Evensen
Oppdatert bilde av ny sykkel SS939 og S800
  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

post-369-0-41011100-1432663335_thumb.jpgetter flere år maaange år borte fra sykkel,ble det i fjor en start med mc.Det startet med en vrod,grei sterk rask til og veie så mye.Men med mine skader så ble det for mye vind press på overkroppen og skulder ,at jeg måtte se meg om etter annen .jeg liker jo 2  sylindret    motorer.og har altid sett på ducati som smykker med herlig mussikk.så turen gikk til løvås i fjor sommer for og se og tafse litt. ble demo tur på monster 821 ,da jeg altid har likt monster.dette var en flott sykkel,men en fin motor.Det som jeg merket først og best var hvor lett kjørt den var i svinger,en herlig sykkel.parkerte denne og tok monster 1200 på en tur,samme opplevelsen her,selvsagt med litt mer power,gikk så fint gjennom svingene.så det ble min første ducati som ble hentet i januar 2015.første turen tidlig mars .har ikke angret et sekund på kjøp av denne,miljøet er og supert.skal ha min første bane dag i juni er spent .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Hei! Nytt medlem med min første Ducati :)

 

Har hatt lyst på Ducati siden jeg prøvesatt en 1994 SS 900 med halvkåpe (CR?) i 1996.... Sånn sett kan det vel hevdes at jeg er noe treg på avtrekker'n :)

 

Men her er den i hvertfall: 1994 888 S1

post-491-0-72014000-1438244569.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hallo alle Duccevenner.
Jeg ser at sist jeg la inn bilde på denne tråden, var 15 April 2015. Og sjokk! Jeg har fremdeles min Monster 1200s. Noe modifikasjoner har det blitt. Kort hekk ble montert, etter en testperiode med nav montert bakskjerm.  Fotpinner og arrangement for passasjer, ble saget av i fjor.

Felgene har over vinteren fått samme farge som sykkelen. Sort Monster R styre er montert, sammen med speilene fra Monster 1100EVO. Liten styrekåpe (original) er montert med carbonfilm(skal matche carbon framskjermen). Uten den lille kåpa, blir jeg blåst av sykkelen, når jeg passerer 185km/t.(Rudskogen). 

Fotpinner fra Ducati Performance er siste mod, og jissus, skal si føttene sitter. Kanskje en av de aller beste mods.

Gaffelen har jeg fått oppgradert, for å få et større spenn på innstillinger. Nå er den helt rå på banen, og komfortabel som en Multi på tur(ehrrmm ikke helt). Justeringene på din sykkel er til for å brukes. Jeg har funnet stor glede i å forstå hvordan fjærinnstillingene påvirker kjøre egenskapene. For eksempel, har jeg alltid følt at min 1200s, var litt skittish i svingene(ustødig). Fant et oppsett fra USA, skrudde ut 2 runder på fjærforspenningen, og presto ble sykkelen stødig som et godstog på skinner. Det var nesten som å få ny sykkel. Ellers skal snart 3dje sett med dekk monteres, jeg gikk igjen for Metzeler M7RR. Jeg har også bestilt nye bremseklosser fra Brembo, med annen legering som skal gi mere bitt, og jeg gleder meg. Høyere touring sete og crashpucker i gaffelbeina har jeg også montert. Jeg deler gjerne av mine erfaringer og modifikasjoner med syklene jeg har hatt.
Vi sees plutselig. mvh Bjørnar B

post-190-0-07689600-1463722773_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei , 
Jeg heter Remi - 29 år og holder til i Oslo. Jeg er helt ny på Desmodromene - har aldri kjørt motorsykkel  ( bortsett fra 125cc ) før jeg tok lappen på seensesongen 2015.
Jeg har alltid vært forelsket i lyden på Ducati, og når jeg skulle kjøpe meg en helt ny motorsykkel var valget enkelt. Jeg er som sagt ny - så jeg holdt meg unna alt av Racing, så da falt valget på Monstern. 

Så langt er jeg veldig fornøyd med sykkelen - bortsett fra at den er inne på Service nå for noe startproblemer. Den er en drøm å kjøre og jeg bare elsker lyden :wub:  - men jeg merker også at den har masse personlighet. Er det tidlig, kaldt og grått ute , synes ikke Monstern det er noe morsomt å våkne  :rolleyes: Og jeg kjører fra Mars til November!  :D 

Legger ved noen bilder av vidunderet - totalt generell og umodda. Det er i år morro starter med å gjøre den unik og "min" .. 

11201567_889641001129188_1933411464_n.jp
 


12930974_482712975254221_464208227_n.jpg
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Et år som støttemedlem får holde. ENDELIG er sykkelen klar.

Min første Ducati, 2000 modell 996, etter min mening en av de flotteste syklene som er laget.

Sykkelen hadde stått mye av livet sitt på et lager å bar preg av lite stell å kjærlighet. Jeg leverte den inn til Moto-Tech på Sandnes med beskjed om at sykkelen skulle bli som ny igjen. Dette har de virkelig klart. Den ble plukket i småbiter å gått over hver skrue. Kim plukket motoren og overhalte denne så den er som ny mens Jimmy har gått over resten av sykkelen. Nytt Termignoni «half system» ble og montert med chip og tuning, å respons og lyd ble bare helt rått.

Under hele prosessen ble jeg fulgt opp med bilder og info om alt som ble gjort.

Fantastisk service fra en gjeng som virkelig vet hva de holder på med.

Selv har jeg hatt utallige timer i garasjen med vasking, og polering av absolutt alt på sykkelen. Til slutt har felger, bremse calipere, ramme, motor og eksos fått et lag med keramisk coating fra Kamikaze. Alt rødt, hvitt og carbon har fått et lag med Swissvax Utopia.

Sykkelen skulle bli som ny.. Det ble den ikke, den ble mye mye flottere

Kom over en pocket bike på nett som lignet på 996’en. Da var det bare å handle. Lakken på storebror ble fotografert for å få den lille identisk.

Denne har selvfølgelig og fått samme behandling med polering, Kamikaze og Utopia. Depot støtter lagde jeg av 20mm alu å lakkert i Ducati rød.

Dessverre ingen Ducati lyd i denne, men er ganske hissig liten sak allikevel.

Vannkjølt 40cc to-takt på 8-9hk å 20kg gjør susen det. Toppfart på ca 110kmt.

Kunne ikke gi meg når jeg var så godt i gang, så fant en 996 i 1:10 skala på nett. Denne lagde jeg støtter til av 2,5mm sveisetråd.

Depot matte måtte også skaffes så det stod i stil.

Til slutt fikk også denne mini mini’en et lag med Utopia ☺

Så nå gjenstår bare å henge seg på med Desmo-vest gjengen på tur. Gleder meg ✌

post-738-0-79791500-1524230050_thumb.jpg

post-738-0-37721700-1524230091_thumb.jpg

post-738-0-89814700-1524230117_thumb.jpg

post-738-0-14753400-1524230185_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Velfortjent honnør B) ^^^^

 

Som du ser av signaturen er jeg dypt inne i modde-verden og en av hobby'ene mine er å friste andre ut i galskapen....  Denne gangen skal jeg prøve å lure inn en, bare én, nødvendig plan i hodet ditt. Du kommer til å smile for deg selv og avfeie i første omgang, men etter en stund klarer du ikke å stå i mot og bare MÅÅÅÅÅ fikse følgende:

 

De tre depotmattene har feil skrifttype og det svir i øynene :lol: Når alt det andre er såpass gjennomført - da må du før eller senere oppgradere mattene også - ikke sant?

 

Fort gjort å nøye seg med fonten Helvetica, men uff - ikke bra. Etter MYE testing har jeg landet på noe som ser svært nær perfekt/riktig ut (hvis ikke faktisk 100%?) Univers LT Std 85 Extra Black Oblique

 

:D :D :D :D

 

 

 

Hvis du trår til kan du gjøre deg fortjent til et slikt:

post-75-0-22163000-1524239349_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites


  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Jeg kom over en "relativt billig" mono alu bakramme på ebay, fra Japan. Og håper på noe vektreduksjon, siden bakenden kun er konstruert for å holde potta (går jeg ut i fra), og ikke en passasjer på 90+ kg, som min orginale er. i tillegg er den i aluminium. Det ser ut som at monoløsningen også tillater setejustering fram/tilbake, håper det funker...Og jeg satser på at det hele bare blir plug and play🤔 Jeg regner med at dette er greit i forhold til veimyndigheter? Det er vel verre å øke antall sitteplasser en å redusere, i forhold til vognkortet. Er det noen som har fått gjort endringer i vognkortet til doningen i forbindelse med en slik ombygging? Jeg har også bestillt et ABS-plast kåpesett fra Kina, i mono versjon. Disse settene er temmelig dekorative, og jeg har lest både positivt og negativt om de. mest positivt. Da sparer jeg den dyre orginalkåpa ved ev. enda et uhell på banen. Legger ved et par bilder jeg fikk akkurat,  før delene skulle klarlakkeres. Jeg gjorde noen små endringer i designet, bla å endre logoen på bakstussen fra XEROX til DUCATI.
    • Fordekket var billigst hos Motorsykkeldekk.com (gratis frakt) Og bakdekket var billigst hos AGM. Så jeg var litt kynisk denne gangen og bestillte fra begge steder. Trengte også en krok for eksosfjører fra AGM.
    • Rettelse: Motorsykkeldekk.com inkl frakt er nå en femhundrelapp billigere enn AGM. Neste uke kanskje annerledes....
    • K1 er mykest, ja. Tilbudet hos AGM er bra 👍 såpass bra at det burde du bare slå til på. Kanskje jeg forter meg og kommer foran deg i køen...  For bare noen uker siden hadde Motoparts.no bedre pris, men ikke nå lenger. AGM er rimeligere enn Motorsykkeldekk.com også. Kjøp og legg dem mørkt og kjølig. Butikkene/importørene prøver sikkert å kvitte seg med lagervarer. Det betyr INGENTING om dekkene er et år eller to så lenge de er oppbevart riktig og det er de hos proffe aktører. 
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines