Gå til innhold

the Official Bikes of Desmodromene


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

Dette er min 2007 Ducati 1098s Tricolore. Det var opprinnelig Øystein Hovlandsdal sin sykkel og da han skulle selge ifjor tapte jeg overfor en annen kjøper som kom før meg. Bittert der og da, men etter tre uker får jeg en SMS fra han som kjøpte den med spørsmål om å kjøpe den fra han. Lettere animert etter sommerfest den kvelden slo jeg til. Tidligere har jeg hatt en Monster S4rs Tricolore som jeg kjøpte ny - angrer på at jeg solgte den i 2011. Før det hadde jeg en Monster S4 som var lakkert i Corse farger. I mitt tidligere liv har jeg hatt flere Honda og en BMW men hjertet banker for Ducati.

6F7DEC91-22E0-4A41-B3F4-201D6123E839.jpeg

1D0C0F89-4C09-41B5-A34A-8DAA1EE15CEF.jpeg

F90B4B50-4D8F-42B1-B0A4-5D62E68B77F9.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
På 18.3.2020 den 17.09, John Olsen skrev:

Her er min Panigale 959 Corse 2019, kjøpt ny hos Sigma 🙂

 

IMG_1429.thumb.jpeg.52c3f02f6c746f87962413099296159a.jpeg

IMG_1307_LR.thumb.jpg.218a607e4ba1dae2bda5f785d2687a95.jpg

IMG_1310_LR.thumb.jpg.22ad2633a5a774792d1ae5523ba9a681.jpg

IMG_1315_LR.thumb.jpg.a9ca80d0b49aebecfee37bcb683b5223.jpg

IMG_1313_LR.thumb.jpg.e30333227612a5e0058de70e95d1b472.jpg

IMG_1312_LR.jpg

Superflott Panigale Corse du har 👍🏁. Jeg skal oppgradere min 2018 Ducati 959 Panigale Corse til en 2019 Ducati Multistrada 1260 Pikes Peak 💪. Gleder meg til å flotte dager på Rudskogen ☀️ 😎 🏁 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken årsmodell stammer denne fra? Ser den har kåpe fra 05 eller nyere. 
Morsomt med  ombygd 999R, ikke mange slike i verden. 
Jeg hadde en 999R banesykkel med enkeltarmssving, gaffel og eksosanlegg fra 1098. Gikk meget bra så lenge motoren holdt. 
AFFCA29F-F946-4B2F-BEF6-2267AC476BDF.thumb.jpeg.60eab87697892afb660b90128abd136f.jpeg555182D5-52C2-4A52-AB98-56AD5635892E.thumb.jpeg.8643fb626eef95b43257ece3908bc80f.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke hyllevare dette. Are Leegaard hos Løvaas Motor har gjort ombyggingen på sykkelen jeg hadde. Det var ikke helt enkelt da eksosanlegget måtte bygges om +en del annet. Har den vært bosatt i Trondheim før du kjøpte den? Han jeg solgte den til var derfra. Morsomt å få sett den til sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ganske godt overens med det jeg fikk høre av selger det. Sa Are hadde bygd den for en tid tilbake. Kjøpte den fra en hyggelig kar i Sandefjord i November. Meget mulig den har vært innom Trondheim før dette, han hadde vel hatt den ett par år bare tror jeg. Gleder meg til å få luftet den til sommeren ja. Utrolig morsom sykkel!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 29.12.2020 den 19.28, Brynjulv skrev:

Superflott Panigale Corse du har 👍🏁. Jeg skal oppgradere min 2018 Ducati 959 Panigale Corse til en 2019 Ducati Multistrada 1260 Pikes Peak 💪. Gleder meg til å flotte dager på Rudskogen ☀️😎🏁 

Takk for det du! 🙂 Åååh, såpass ja! Det blir nok en annen type verden det ja 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Finner ikke mange av de nei, så etter ett drøyt år med krangling med meg selv om jeg kunne ta meg råd til det tapte lommeboka og jeg satt plutselig med 3x999. Takk det samme, følger prosjektet ditt flittig selv, lekker sykkel det også! Var inne på tanken på samme eksos selv men syntes det kledde sykkelen din bedre så slo fra meg den tanken igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Etter et par år utenfor Desmodromene har jeg endelig fått meg en Ducati igjen.

I løpet av 9 år har jeg hatt følgende

- Kawasaki Ninja ZX-6R '98 (kun problemer med denne)

- Suzuki GSX-R600 '01 (Kvalitet, null problemer med denne)

- Ducati Panigale 959 '16

- Yamaha R1 '05 (Savnet etter Ducati ble stort ved anskaffelse av denne.....)

- Ducati Panigale 1199S '14

Sistnevnte hentet jeg forrige uke, og er så langt svært fornøyd! Den har stått hos forhandler(Eker) frem til 2018 og har derfor kun kjørt 7.000km.

Termignoni anlegg, up-map, Pirelli Super Corsa og service er bestilt og utføres om to uker. 

Her er bilde av mc'ene jeg har hatt i kronologisk rekkefølge:

IMG_4082.thumb.JPG.46639d1af45d3d84e3ce7d16ebc3a355.JPG

IMG_0778.thumb.JPG.3380beb851793c36c10e46b0b0eb394b.JPG

858_490253124.thumb.jpg.cf4fe7692282fed32d45fa5ed0378e58.jpg

IMG_0757_jpg.thumb.JPG.84d2832ef2146d119870501062dc3307.JPG

IMG_8995.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer