Jump to content

Recommended Posts

Lørdag 20 februar er det igjen duket for vårt tradisjonsrike banedagseminar.

Igjen ønsker Løvaas motor oss velkommen og verkstedet står til vår disposisjon.

 

Er det noe du lurer på når det gjelder deltagelse på en banedag får du greie på dette her.

Kjører du veisykkel og har lyst til å prøve deg med racing sykkel får du informasjonen du trenger.

 

Dette er i første rekke ment for " nybegynnere" på banen enten med skilt sykkel eller skiltløs men det er også en sosial dag hvor alle medlemmer av NDFD og Nidhogg RR er velkommen. Det blir stor stemning og mye fint å se på (kjøpe) i godtebutikken.

Løvaas motor har som regel noen godbiter på tilbud denne dagen spesielt for oss.

 

Seminaret blir ledet av Per T Jenssen og undertegnede (Per og Per). Per TJ har som regel noen overraskelser på lur å vise oss, mon tro hva han kommer med i år

post-43-0-52303600-1453932538_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mens man venter kan denne tråden leses for å se litt om hvordan det foregår på banedagene http://www.desmodromene.com/index.php?/topic/310-banedager-omtrent-slik-ser-det-ut-og-foregår-hos-oss/

Det er ekstremt morsomt å kjøre på bane og nytteverdien er enorm. Læringskurven går rett til værs og den økte mestringen betyr økt sikkerhet som fører på veien også.

Seminaret er et kjempesmart første skritt for de som ikke har kjørt på bane tidligere. Dessuten er det alltid hyggelig å henge med andre folk som har den røde lidenskapen i blodet.

Sees B)

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Det er ikke så mye snø heller....  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines