Gå til innhold

Valg av sykkel - gammel nybegynner


stegegjerdet

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

endelig har husfruen åpnet opp for sykkel innkjøp. 

 

Har nesten ikke kjørt sykkel siden jeg tok lappen i 2001, 

så erfaringen er ikke høy. Men har prøvd litt forskjellig opp igjennom. 

 

Har alltid vært Ducati fan, og nå er livet slik at det er mulig. 

 

Ønsker å beholde både førerkort og helsa, så skal ha en naken litt morsom sykkel. 

 

Har alltid syns Monster er fin, men aldri prøvd den. 

Men pt så er det Monster som jeg ser ut til å havne på. 

 

Jeg er 187cm høy, og 110kg. 

Turene blir mest i nærmiljøet, men kan bli noen lengre turer. Blir neppe noen turer til mellom Europa. 

 

Har sett på 821(1200s blir for dyr å kjøpe/forsikre, og 797 tror jeg blir for liten), 

men må få prøvd den før jeg bestemmer meg. 

 

Er jeg på riktig vei? 

 

Budsjettet er ok, får legge i det som jeg må. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monster er uansett riktig valg :P

 

Både 821 og 797 funker bra til 'småkjøring' og ganske mye mer. Hvis/når du finner 'gode' grunner til oppgradering, så har vel Ducati et og annet alternativ...

 

Velkommen til oss - våre turer og instruerte banedager gir masse læring og trygg moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Som Lars skriver så er monster et kjempe valg. Jeg har selv hatt 821, de er komfortabel og lett å kjøre. Og kan faktisk kjøre langt med de uten å bli sliten.

Ellers kan hyper være en mulighet, om du liker de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg tok opp igjen mc kjøring i 2012, etter mange år uten. Drømmen hadde i mange år vært en Monster 900. Allikevel ble det en ny Monster 797. I ettertid har jeg hatt både Superbike, Hypermotard og flere Monstre. Frua har også hatt Monster.

Monster er like kult på fjelltur i Alpene, som på cafeen for å handle VG en lørdag morgen. Monster kan du bruke til alt. Min favoritt er Monster 1100 Evo luftkjølt.Jeg hadde en 2014 Mod. Storebroren til 796.(som er den sweeteste (796)luftkjølte motoren av de nye) vi har også hatt Monster 821, som er sweeet. Og jeg har hatt 2 stk Monster 1200s. 2015 modell, og nå har jeg en 2017 modell.  

 

Monster er vel sykkelen som du også om du vil beholder over lang tid og modifiserer slik du vil. Noe Presidenten Lars (stoppitide) kan skrive under på. 

Nok hester er det i alle sammen, Gode bremser og fjøring er et kjennemerke for Ducati. Dog kan de mindre modellene bli litt myke i fronten om du kjører hardt eller har voksen vekt,(over 75kg). Derfor anbefaler jeg Monster 821 Stripe som kommer originalt med justerbare gafler.

lykke til :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer