Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et siste spørsmål gutter. Har nå lest og studert slipper clutch, og det står nå mellom 2 varianter til min 1098. Legger ved link til begge to, det jeg lurer på om hva er forskjellen på disse to utenom 4 kontra 6 fjærer? Begge er såkalt adjustable slik at man kan bytte farge på fjærer alt ettersom track eller gatebruk hvis jeg forstår det riktig. Noen innspill?

https://ducabike.com/ducatiparts/en/superbike-749-999/84-fa4m02-slipper-clutch-4-spring-adj-race-edition.html

 

https://ducabike.com/ducatiparts/en/superbike-749-999/111-fa6m03-slipper-clutch-6-spring-racing-edition.html

 

Takk🥳
 

 

 

Skrevet

Jepp. Jeg har 4 fjærer og det var du @Driven som foreslo det da mange av de andre clutchene hadde en spider fjær som kunne ryke. Ser jo ut som Ducabike har en uten i denne på 6 fjær modellen sin også nå. Uansett veldig fornøy med valget jeg gjorde. Kjører med røde fjærer men tenkte å prøve gule på neste banedag. Uten at jeg vet hva forskjellen skulle være annet en rød = race og gul = roard and track. Grønn er vist for landevei.

Lykke til. 

Skrevet

Sorry for nok et spørsmål, hvilke plater kjøpte dere? Tenkte å gå for den med 6 fjærer. 
Trodde alt var inkludert, men det var det visst ikke😳

Skrevet

Hei.

Jeg bestilte DF02 som er race tilpasset men de hadde ikke denne inne så jeg godtok DF04 og den fungerer helt topp. Det er samme som @Vegard har kjøpt ser jeg. Uansett lurt å velge noe fra Ducabike når du kjøper clutchen fra dem.

Roger

  • 2 uker senere...
Skrevet

Bare en liten oppfølging på quickshifter kommentaren min den 9 mai.

Sensoren fungerer, klarer fint å få over 30% ved å klemme med fingrene.

Klarte å få opp følsomheten med å løsne bolten, men måtte ha det såpass løs at den ikke satt godt nok på akslingen lenger. Hadde også litt tenningskutt utenom girskifter, antagelig pga vibrasjoner.

Løsningen ble å flytte sensoren til overføringstaget, da funket det bra med 30% threshold, og ingen feil tenningskutt. 

Så nå er alt såre vel 😎

Skrevet

Husker dere hvilken av disse som skulle kobles til fremre og bakre coil? Den med rødt merke har lengst ledninger, så skulle tro den skal fremst? Stod ikke noe tydelig i bruksanvisningen. 

 

0030CA06-E649-4E49-AD8D-D6E047082398.thumb.jpeg.4afc3ee7fa591e6b8f6318042d304f8f.jpeg

Skrevet
7 minutter siden, Vegar Dalsrud skrev:

Jeg tolket det slik siden det ikke sto noe om det så spiller det ingen rolle.

Husker ikke hvilken vei det ble koblet, men funker gjør det.

Hvor koblet du sensoren? Jeg kjører race shifting med standard fothvilere. Stod at da skulle man ikke koble sensoren til gir-stanga (rod) pga. den registrerer ikke pull-bevegelse. Men klarer ikke helt skjønne hvor jeg da skal koble den.6F8ED408-309E-4440-8522-13FFA93AB45F.thumb.jpeg.cd0362d438dce2360f09420222929138.jpeg

Skrevet

Da må du vel bruke den medfølgende bolten og avstandstykket og erstatte unbrakoskruen på akslingen ut fra girkassa som Roger har bilde av lenger oppe i tråden.

Sensoren montert på staget funker nok bare for std gir retning siden den reagerer på kompresjon.

Skrevet

Montert og såvidt testet i dag. Fungerte utmerket. Sensor threshold 30% ser ut til å fungere bra. Cut-off delay 15 ms og cut-off times 90 ms tror jeg ble satt opp automatisk🙄Får lære meg hva de forskjellige verdiene betyr etter hvert. Litt usikker på hva verdien på Last RPM skal være, husker ikke max rpm på en 1098s.

Blir gøy dette

DDFCB2CA-B924-4D25-BCD1-1C01CAD2C5B8.thumb.jpeg.d5a5c2bf4efddfbaa29eed41873d8269.jpeg

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer