Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Et siste spørsmål gutter. Har nå lest og studert slipper clutch, og det står nå mellom 2 varianter til min 1098. Legger ved link til begge to, det jeg lurer på om hva er forskjellen på disse to utenom 4 kontra 6 fjærer? Begge er såkalt adjustable slik at man kan bytte farge på fjærer alt ettersom track eller gatebruk hvis jeg forstår det riktig. Noen innspill?

https://ducabike.com/ducatiparts/en/superbike-749-999/84-fa4m02-slipper-clutch-4-spring-adj-race-edition.html

 

https://ducabike.com/ducatiparts/en/superbike-749-999/111-fa6m03-slipper-clutch-6-spring-racing-edition.html

 

Takk🥳
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg har 4 fjærer og det var du @Driven som foreslo det da mange av de andre clutchene hadde en spider fjær som kunne ryke. Ser jo ut som Ducabike har en uten i denne på 6 fjær modellen sin også nå. Uansett veldig fornøy med valget jeg gjorde. Kjører med røde fjærer men tenkte å prøve gule på neste banedag. Uten at jeg vet hva forskjellen skulle være annet en rød = race og gul = roard and track. Grønn er vist for landevei.

Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bare en liten oppfølging på quickshifter kommentaren min den 9 mai.

Sensoren fungerer, klarer fint å få over 30% ved å klemme med fingrene.

Klarte å få opp følsomheten med å løsne bolten, men måtte ha det såpass løs at den ikke satt godt nok på akslingen lenger. Hadde også litt tenningskutt utenom girskifter, antagelig pga vibrasjoner.

Løsningen ble å flytte sensoren til overføringstaget, da funket det bra med 30% threshold, og ingen feil tenningskutt. 

Så nå er alt såre vel 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vegar Dalsrud skrev:

Jeg tolket det slik siden det ikke sto noe om det så spiller det ingen rolle.

Husker ikke hvilken vei det ble koblet, men funker gjør det.

Hvor koblet du sensoren? Jeg kjører race shifting med standard fothvilere. Stod at da skulle man ikke koble sensoren til gir-stanga (rod) pga. den registrerer ikke pull-bevegelse. Men klarer ikke helt skjønne hvor jeg da skal koble den.6F8ED408-309E-4440-8522-13FFA93AB45F.thumb.jpeg.cd0362d438dce2360f09420222929138.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du vel bruke den medfølgende bolten og avstandstykket og erstatte unbrakoskruen på akslingen ut fra girkassa som Roger har bilde av lenger oppe i tråden.

Sensoren montert på staget funker nok bare for std gir retning siden den reagerer på kompresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert og såvidt testet i dag. Fungerte utmerket. Sensor threshold 30% ser ut til å fungere bra. Cut-off delay 15 ms og cut-off times 90 ms tror jeg ble satt opp automatisk🙄Får lære meg hva de forskjellige verdiene betyr etter hvert. Litt usikker på hva verdien på Last RPM skal være, husker ikke max rpm på en 1098s.

Blir gøy dette

DDFCB2CA-B924-4D25-BCD1-1C01CAD2C5B8.thumb.jpeg.d5a5c2bf4efddfbaa29eed41873d8269.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer