Gå til innhold

Spontanturtråden - ta med noen på tur og/eller fortell om egen tur

Anbefalte innlegg

stoppitide skrev (2 timer siden):

Fra 5 til 9 til 18 grader og grei klaring til mørke skyer. Godt å kjenne at flyten er på vei tilbake - et par turer til og så Rudskogen 20. mai så sitter'n nok.

Forsinket til Løvaas, så da ble det matpakke på benken.

20250503_141303.jpg

Ble ganske bløtt oppover mot Seljord litt etter du kom nedover. Vinket da du passerte oss rundt Gvarv

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

72 mil, én brødskive, 9 timer. Mange sportsbiler i Lysebotn - endel mc på tur - foreløpig nesten fritt for sauer over fjellet. Ganske fin tur å kjøre, selv raka veien, forutsatt så tidlig start (06.15)

20250531_160537.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Per Borgeous og Terje Lambo ble med på en herlig glidare av en halvdagstur. 45 mil svosj. Fra 10 til 25 grader, null trafikk og hyggelig kaffeprat her og der. Torsby kunne tilby varm ordentlig lunsjbuffet m/drikke for 100 spenn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Et lite tips bare, og et spørsmål.

Hvis du er på vei sydover retning Kragerø på riksvei 38, ta omveien via Neslandsvatn ( fylkesvei 256) som ender i Sannidal. Eller motsatt vei selvfølgelig…

Spørsmålet: Da jeg meldte meg inn i desmodromene hadde jeg en 94-mod 748. Et godt stykke inn på (mitt)  60-tall ble det fysisk krevende å kjøre mer enn 20 mil. Lette etter noe enklere for kroppen som likevel er sportslig og endte opp med en r1100s - 2002 mod.Spørsmålet er om jeg fremdeles er verdig medlemskap og om det diskvalifiserer for treff og fellesturer ? Hvis svaret er ja, skjønner jeg det..

ex - 748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• stoppitide endret tittelen til Spontanturtråden - ta med noen på tur og/eller fortell om egen tur
JohanJohan Raaum skrev (3 timer siden):

Et lite tips bare, og et spørsmål.

Hvis du er på vei sydover retning Kragerø på riksvei 38, ta omveien via Neslandsvatn ( fylkesvei 256) som ender i Sannidal. Eller motsatt vei selvfølgelig…

Spørsmålet: Da jeg meldte meg inn i desmodromene hadde jeg en 94-mod 748. Et godt stykke inn på (mitt)  60-tall ble det fysisk krevende å kjøre mer enn 20 mil. Lette etter noe enklere for kroppen som likevel er sportslig og endte opp med en r1100s - 2002 mod.Spørsmålet er om jeg fremdeles er verdig medlemskap og om det diskvalifiserer for treff og fellesturer ? Hvis svaret er ja, skjønner jeg det..

ex - 748

Spørsmålet er vel egentlig hvorfor du ikke endte opp med en Ducati ST, Multi, Classic, Desert X, Monster, Scrambler, Hypermotard. Eller en Streetfighter hvis du fremdeles ville ha superbike følsen men en mer konfortabel kjørestilling...istede forne  r1100s (hva enn det er)

20 mil på en 748 er jo sprekt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål, dels handlet det om pris, men det ærlige svaret på at det ble en RS er nok at jeg ønsket meg tilbake til kardang (etter å ha hatt en Le Mans tidligere. Og at den hadde gode vurderinger. 
Lengste strekket i ett er Wien - Gilleleije…, så til tross for en sportslig sittestilling tåler kroppen mer 🙂

God sommer, kjør safe 🏍️!IMG_6396.thumb.jpeg.ad64f6b034bddb1a9b535421c7e68b75.jpegIMG_6398.thumb.jpeg.2e12ce874c641b2af343939179ed1631.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder går greit, ser jeg👍 Takk for ditt bidrag som gleder og underholder oss andre. 

Vedrørende spørsmålet ditt om medlemskap og deltagelse uten Ducati - det ordner seg, men les det jeg skriver: Vedtektene sier at foreningen er til for de med interesse for Ducati. Det står også at hovedregelen er at man kjører Ducati på arrangementene. Ordlyden er slik for at det skal forstås at med en hovedregel følger mulighet for unntak.

Min uformelle tanke om deg er at du i et sinnsforvirret øyeblikk valgte å kjøpe noe annet enn et smykke fra Bologna og at det mest humane og nestekjærlige er å utvise forståelse for din fortvilete situasjon som du helt sikkert vil rette opp ved neste korsvei. Så du kan bli med på BMW hvis vi får småmobbe deg litt og så kommer vi tilbake til saken hvis unntaket sklir ut med deg eller andre.

Kjøre tur med BMW? Det er utbrodert litt her   https://www.desmodromene.com/topic/149-velkommen-til-strada/  

Kjøre på bane med BMW? Jepp, men da på samme måte og pris som om du var gjest. https://www.desmodromene.com/forum/21-banedager-for-ducatister-i-desmodromene-og-noen-heldige-gjester/ 

Desmo RS 25. mai 2018 001.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært takknemlig for denne overstrømmende imøtekommenheten og erfaringsbaserte diagnosen. Samt gode råd og tips på veien. Mobbing er etter min mening (ofte) et uttrykk for gjensidig tillit 🙂 . Så blir skuffet hvis mobbing uteblir…

Legger ved et alpebilde på vei opp til Timmelsjoch - lengter stadig tilbake.

Og lover å ha på meg Simomcelli-hjelmen 👍

Nok en gang takk 🏍️🏍️IMG_6401.thumb.jpeg.4e913f4d4ae303b92815f6415b7b03ea.jpeg

• Liker 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Fremtidige hendelser

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Svært takknemlig for denne overstrømmende imøtekommenheten og erfaringsbaserte diagnosen. Samt gode råd og tips på veien. Mobbing er etter min mening (ofte) et uttrykk for gjensidig tillit 🙂 . Så blir skuffet hvis mobbing uteblir… Legger ved et alpebilde på vei opp til Timmelsjoch - lengter stadig tilbake. Og lover å ha på meg Simomcelli-hjelmen 👍 Nok en gang takk 🏍️🏍️
    • Bilder går greit, ser jeg👍 Takk for ditt bidrag som gleder og underholder oss andre.  Vedrørende spørsmålet ditt om medlemskap og deltagelse uten Ducati - det ordner seg, men les det jeg skriver: Vedtektene sier at foreningen er til for de med interesse for Ducati. Det står også at hovedregelen er at man kjører Ducati på arrangementene. Ordlyden er slik for at det skal forstås at med en hovedregel følger mulighet for unntak. Min uformelle tanke om deg er at du i et sinnsforvirret øyeblikk valgte å kjøpe noe annet enn et smykke fra Bologna og at det mest humane og nestekjærlige er å utvise forståelse for din fortvilete situasjon som du helt sikkert vil rette opp ved neste korsvei. Så du kan bli med på BMW hvis vi får småmobbe deg litt og så kommer vi tilbake til saken hvis unntaket sklir ut med deg eller andre. Kjøre tur med BMW? Det er utbrodert litt her   https://www.desmodromene.com/topic/149-velkommen-til-strada/   Kjøre på bane med BMW? Jepp, men da på samme måte og pris som om du var gjest. https://www.desmodromene.com/forum/21-banedager-for-ducatister-i-desmodromene-og-noen-heldige-gjester/     
    • Godt spørsmål, dels handlet det om pris, men det ærlige svaret på at det ble en RS er nok at jeg ønsket meg tilbake til kardang (etter å ha hatt en Le Mans tidligere. Og at den hadde gode vurderinger.  Lengste strekket i ett er Wien - Gilleleije…, så til tross for en sportslig sittestilling tåler kroppen mer 🙂 God sommer, kjør safe 🏍️!
    • Spørsmålet er vel egentlig hvorfor du ikke endte opp med en Ducati ST, Multi, Classic, Desert X, Monster, Scrambler, Hypermotard. Eller en Streetfighter hvis du fremdeles ville ha superbike følsen men en mer konfortabel kjørestilling...istede forne  r1100s (hva enn det er) 20 mil på en 748 er jo sprekt da.
    • Bilder:   https://www.desmodromene.com/topic/752-publisere-bilder-i-innleggene/    
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer