Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Desmodromenes Ducati Weekend i samarbeid med importøren Ducati Sverige-Norge

Velkommen fredag 26. juni fra klokken 13:00 – 21:00 med masse gromme pass for alle.

Oppmøte kl 11.30

Les vår ABC grundig, memorér og følg den.

Obligatorisk teknisk kontroll kl 11.30 og førermøte kl 12.20    VÆR DER!!!!

Påmelding gjøres lenger ned på siden for 2.900 senest 1. juni. Fra 2. juni er prisen 3.400

Påmeldingen stenger på kvelden onsdag 24. juni kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding)(travel dag, så ingen unntak!)(August har fått beskjed😁😁

Ikke videresalg av billetter. Ingen angrerett eller refusjon etter 2. juni. 

Banekjøringen er åpen primært for medlemmer av Desmodromene. Vi ønsker å dyrke klubbfølelsen, men det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap (også på andre merker), eller medlemmer på andre merker. Disse betaler noe mer for deltagelse. 

Du må underveis i påmeldingen krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring. Tar noen minutter, men er viktig for sikkerheten og for den godkjenningen fra Statens Vegvesen som vi må ha. 

Gruppeinndeling:

Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen.

Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo

Rød = for de med mer erfaring

Spørsmål?  [email protected]

• Liker 1
  • stoppitide endret tittelen til Desmodromenes Ducati Weekend i samarbeid med importøren Ducati Sverige-Norge
  • stoppitide endret tittelen til Desmodromenes Ducati Weekend 26. juni, i samarbeid med importøren Ducati Sverige-Norge
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Hei alle sammen ☺️, da er påmelding til Ducati Weekend 🏍️utført. Ser frem til ett flott opphold 🤠. Som vanlig så pleier jeg å ankomme kvelden i forveien, slik blir det i år også. Det jeg liker med Ducati Weekend er bruke de tingene jeg har hjemme. Og denne gang er det en voksen Humbaur tilhenger bakom Chevy`n som skal brukes. Jobber nå med ett korrekt oppsett med sikring av Ducati. Bilder kommer når det er klart.

Det hadde vært hyggelig om flere hadde kommet kvelden i forveien. Oppsett av pitbox blir den sosiale rammen i forkant av arrangementet sammen med grilling og sosialt samvær ☀️😎. Så bare gjør bil og tilhenger klar for reisen til Rudskogen Raceway 😊! Vi sees torsdag 25. juni 🤗

• Liker 3
  • Takk 1
Skrevet

Strålende Brynjulv; overhodet i Rebellslekten😎

Det er sen start på selve dagen, så da har man god tid til å sove lenge.

Vi jobber med gjennomføringen og innholdet på dagen. Antagelig noe litt ekstra godt på middagsmenyen. Guruen for oppsett av best mulig fjæring; Esp1-Tech kommer igjen. Gratis for medlemmene.

🏍️

• Liker 3
Skrevet

Påmeldt jeg også, til earlybird pris! 
Blir spennende å kjøre med nyoppsatt dempergaffel av Esp1-tech og nye dekk. Da er det bare å bestille fint vær så blir det garantert en suksess. 

• Liker 3
Skrevet

Blir dyreste banedag hittil, og krasjer litt med AGM's banedag få dager etter (som jeg meldte meg på for lenge siden).

Men i Juli skjer det jo ingen ting, så jeg blir med (som vanlig)
Store sjangser for at jeg også dukker opp kvelden før, Brynjulv.

Godt vær er bestillt fra meg også🙂

• Liker 2
Skrevet

Hei Desmovenner 😊, i finværet så har man sjonglert noe ledig tid mellom arbeidsoppgaver i hjemmet og arrangementer med barna til å jobbe med prosjekt Ducati Weekend 2026. Har jobbet med mc-feste inne i hengeren. Gjenstår noe, men jeg er tilfreds med slik det blir. Nå er det pitbox’n som blir "hjemmet" på utsiden som står for tur. 
Gleder meg at Jon kommer med sin  Chevrolet. Vet at det er flere V8 entusiaster som også kommer. Beste hilsen Brynjulv 😎

IMG_4161.jpeg

• Liker 2
  • Takk 1
Skrevet

Hei igjen 😁, her kommer helgens oppdatering. Fra våre venner i USA 🇺🇸, og det er ikke Donald Trump 🤪, har jeg fått tilsendt ett proft kaffebord som er festet til hitch receiver mellom Chevy’n og tilhenger. Ett flott tilskudd når man skal glede seg med en kopp av det sorte gullet ️ på reisen ☀️🏁. Håper andre gjør redskapen klar til oppmøte kvelden før DW2026. Vi sees 😁

IMG_4215.jpeg

• Liker 3
Skrevet

Vann 💧 er det enkleste 👍😁. I disse tider hvor DSB ønsker at alle skal kunne klare seg i tre dager hvis noe alvorlig skjer, så er en 5 ltr kanne med fersk vann alltid med 🙌🤠. Og sammen med Dometic 12V kaffetrakter er kaffen aldri langt unna 👌. Brukes i båt på sjøen 🌊og i bil 🚘 på land 🎖️. Men når vi flotter oss på Rudskogen Raceway så går vi All Inn med 220V kapsel maskin 💪😁

IMG_4218.webp

• Nå ble jeg forvirret 1
Skrevet
stoppitide skrev (16 timer siden):

Hva med min espresso? Ikke av kapsel, nei, nei, nei takk.

Da er svaret Bialetti-kanne og gassbluss

• Liker 1
  • Takk 2
Skrevet

I dag ble jeg servert "ristretto". Mindre vann, tror jeg. Deilig fyldig smak. Hvem tar ansvar for å forsyne presidenten med god kaffe? Kommer du, Helge?

Skrevet

Dessuten;

Ducati "Weekend" nærmer seg og Yr stiller seg foreløpig positive.

image.png

Vi har Frank med superstatus som suveren instruktør for Grønn gruppe.

Hjemmegrodde instruktører med lang erfaring i Gul gruppe og ellers der det er nyttig.

Nyrekruttert kar med "litt" erfaring i rød gruppe. Fanfare; Ole Bjørn Plassen supplerer Marie Gjone og andre "Røde" instruktører.

Eker stiller med trygge og gode eksempler til etterfølgelse på banen OG litt mekanisk nødhjelp hvis man plutselig trenger det.

Importøren Sverige-Norge sender hilsener og hjelper oss i kulissene, men måtte stokke om kalenderen (bl.a. p.g.a. fokus på enduro i tillegg) og har lovet å komme sterkere tilbake. Da blir det vel vafler da?

Løvaas stiller med noen demosykler (til kjøring på vei. Ikke bane.)

Norges ledende ekspert på fjæringsoppsett, Esp1-Tech, kommer.

Hos oss er det aldri trengsel på banen. Da blir det lettere å kjøre sitt eget opplegg. Uforstyrret og mye tryggere. 

https://www.bike.no/nyheter/bli-med-ducati-pa-rudskogen-26-juni/ 

Påmelding øverst i denne tråden, snarest og senest onsdag kveld 24. juni. Vi trenger tiden før, under og etter kjøringen til å passe på SIKKERHET & TRIVSEL. Derfor ingen tid til å betjene påmelding etter den 24. 

VI SEES SNART😎🏍️

• stoppitide endret tittelen til Desmodromenes Ducati Weekend 26. juni, Eker, Løvaas, direktøren i Yr og du kommer
Skrevet

Jeg skulle veldig gjerne gjort et lite comeback på Ducati Weekend.

Dessverre er vi i et bryllup den dagen (ikke vårt!).

Men jeg har et mål om at gode, gamle '99 996SPS skal få et lite comeback på Rudskogen. Problemet er at den sykkelen kommer til å ta til rett fram og så til høyre i T1 😄 

• Haha 1
Skrevet

😆😆 jeg husker godt de humpene i den høyresvingen (og det gjør sikkert sykkelen din også). Var den T1 på gamle banen? Var T1 cafésvingen?

I tegningene til "nye" Rudskogen var det åpning for to baner. Én som var ganske lik den gamle og der var det hull i gjerdet for "din" høyresving på enden av langsiden.  Den andre banen var tegnet mer eller mindre som T2, 3, 4, 5, 6 og så gjennom gjerdet og inn på T2 igjen.

Altså en gammel sløyfe, en ny sløyfe og en full sløyfe.

Skrevet

Hei 🙂
Er det mulig å være tilskuer å bare få oppleve stemningen å se på kjøringen til de andre?
Kommer da selvfølgelig på to hjul selv :-)

• Liker 1
Skrevet
Algr skrev (11 minutter siden):

Hei 🙂
Er det mulig å være tilskuer å bare få oppleve stemningen å se på kjøringen til de andre?
Kommer da selvfølgelig på to hjul selv 🙂

Absolutt! Området er åpent for alle som ønsker å sole seg i glansen 😉

Skrevet
stoppitide skrev (På 18.6.2026 den 0.39):

😆😆 jeg husker godt de humpene i den høyresvingen (og det gjør sikkert sykkelen din også). Var den T1 på gamle banen? Var T1 cafésvingen?

I tegningene til "nye" Rudskogen var det åpning for to baner. Én som var ganske lik den gamle og der var det hull i gjerdet for "din" høyresving på enden av langsiden.  Den andre banen var tegnet mer eller mindre som T2, 3, 4, 5, 6 og så gjennom gjerdet og inn på T2 igjen.

Altså en gammel sløyfe, en ny sløyfe og en full sløyfe.

Jeg kan ikke huske at vi brukte T1, T2 osv. som navn på svinger på den gamle banen.

På race var start og mål på Langstrekket, som er likt som i dag bortsett fra at det har blitt litt lengre. I få fall kan vi vel si at "gamle T1" er omtrent samme sted som i dag, bortsett fra at det var en høyresving som kom litt tidligere.

Her er den gamle banen:

image.thumb.png.988bffc7a52daf8d5a5fadeeb028272d.png

Skrevet

Hei igjen Jon, og alle dere andre. Tok noe lenger tid i dag med saker og ting, men kjører fra Horten hvert øyeblikk. Bildene viser oppsett med nytt tilhenger tilskudd 🙌😄. Så lenge det varer…. Vi har mye å snakke om alle samme. Vi sees 

IMG_4282.jpeg

IMG_4283.jpeg

• Program

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Hvor begynner man? 😎 Så mange blide fjes og så bra fokus på trygg og lærerik kjøring. Det var ekstra mange som utviklet sine førerferdigheter i dag. Takkelisten er som alltid skikkelig lang:  Tekniske kontrollører Peder og Morten, Corsegeneral og instruktør Aleksander, assisterende Stevneleder HyperMotard Gunnar, Gule instruktører Per og Egil, stadig og stødig Rød instruktør Marie, mangeårig ryggrad og holdeordensjef Marix + instruktør og mann André + arvtager og dagens smildistribuerende debutant Hanna, Løvaas' folk og denne dagen spesielt Ole Bjørn som stjerneinstruktør, Ekergutta som alltid støtter, mekker og deltar, Rudskogens damer Laila og Anne, Rudskogenburgeren som nå endelig har blitt god å spise, Regnellfamilien og Regnellhunden som alltid stiller opp, overnattingsgjengen/Chevygutta Rebell-Ringheim og support Jon for at de viser hvordan ting kan gjøres (håper jeg ikke har glemt for mange)(nominér gjerne flere til listen) OG SIST, MEN IKKE MINST DELTAGERNE ♥️ Normalt ville vi vært 40 - 50 deltagere (samme antall skiltsykler som i glansdagene) på en så flott dag, men vi var bare noen-og-tretti denne gangen. Desmodromenes økonomi er fremdeles god, men så dyr som en full dag på Rudskogen er må vi i mangel av fullt hus, være forsiktige. Kanskje har vi vært plaget av rentenivå, kriger i verden, pessimisme og andre nedturer så lenge nå at det blir vanskelig å bestemme seg for å gjøre noe hyggelig plutselig? Noen mente alternativt at fotballkampen (VM Norge Frankrike) var i veien. Kanskje. Vet ikke. Uansett umulig å  gardere seg mot siden vi var langt inne i ønskelister og forhandlinger med Rudskogen da grupper og kampoppsett ble ordnet av FIFA. Medlemmer, frivillige, styre & stell gjør sitt beste og det er ganske forbanna bra👍Likevel måtte vi dessverre avbestille de berømte spesialtjenestene fra Grønn-gruppe-Frank og fjæringsoppsett fra Esp1-Tech. Husk at vårt segment er basert på Ducatis for tiden 2,5% markedsandel. Andre arrangører har de "resterende" 97,5% å selge seg til. At vi da likevel får til det vi får til er ganske spektakulært og må skyldes at våre Ducatistmedlemmer er ekstra engasjert i sin hobby. Takk og pris! Importørens folk var enda travlere enn før og kunne ikke komme. Labert sykkelsalg i Europa og trangere økonomi gjør sesongen deres krevende + at Ducatifabrikken forventer fokus også på MX og Enduro. Godt at vi da har Ekers og Løvaas' bidrag.   *her er Per i gang og instruerer med armer og bein i Gul gruppe, Tusen takk Per. Dette kan du! *Chevygutta med staselig oppsett. Se den hengeren!!🤪 *Ekers karer med pust i bakken. Flott at de alltid er med og hjelper til litt her og der hvis mulig. Respekt👍 *Foreningsveteran Regnell med venner og rikelig strømtilførsel kun centimetere fra baken. Takk for konsekvent tidlig påmelding og dermed moralsk støtte til Desmodromene. *Junior tar lappen neste år og bistår pappa med kjedesmøring. Praktisk læring og sikkert inspirerende for ham å være så tett på. Hyggelig og smart å gjøre det til familieaktivitet. *Regnellhunden er lojal humørspreder og med på alle banedagene *Hanna ser da rask og trygg ut?🏍️ *Instruktørpappa like bak *Legil og kompis (tross annet merke) nærmer seg ferdigkjørt *På vegne av flere deltagere i Rød gruppe takkes Løvaas' stjernemekaniker og Æresmedlem i Desmodromene (man blir det hvis man vinner NM) Ole Bjørn for inspirerende instruksjon. Han sa at han synes det var gøy å være på banen igjen også. Noen år siden sist. Det er ingen selvfølge at noen (f.eks. meg) i en alder av omtrent femtifemten år finner ny motorsykkelinspirasjon sånn plutselig. Tusen takk Ole Bjørn! PÅ GJENSYN ALLE SAMMEN
    • Nok en vellykket dag på Rudskogen i et fantastisk vær, men det er synd at ikke flere er med å kjører. For oss andre er det jo luksus å å ha banen nesten alene hvor vi kan trene på sporvalg, blikkpunkt, sitteposisjon og knekkpunkt under trygge forhold og god veiledning. Til og med en «vanlig» Multistrada V4S med 19» framhjul fungerer bra, spesielt med Pirelli Scorpion Trail III dekk. Veldig god følelse og sitter utmerket i mitt tempo. Her er noen bilder fra dagens event. Multin klar for en dag med mye moro.   Deilig med godt grep😎 IMG_6206.mov   Det går unna i rød gruppe, men trygt og fort. IMG_6207.mov     Sliten og fornøyd etter nesten 2 timer hjemreise😄    
    • Tusen takk til de frivillige for et fantastisk arrangement! Gjennomføringen var upåklagelig og stemningen var toppers. Gleder meg til neste gang. IMG_5701.mov
    • Det kommer flere hyggelige meldinger snart. Herlig dag. Pause nå - på fantastiske Rudskogen 😎 20260626_185407.mp4  
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer