Gå til innhold

Den store on/off-topic si-hva-som-helst-tråden. Lavterskel skrivehjørne


stoppitide

Anbefalte innlegg

Denne sommeren tenkte jeg på å gjøre til den store touring sommeren.. en tur nedover kontinentet.. tyskland nederland belgia frankrike over til england irland osv..   fortsette nedover frankrikem biskaia fjorden, spaniaa, portugal..   noen som har noe lignende i tankene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje litt i overkant den ruta æ beskriver.. ihvertfall på tre uker.. med fortsettelse Algarve -> gibraltar - > Andorra -> Monaco -> Venice, for så ta noen dager ved den Kroatiske kyst.. Nordover via alpene og så sett turen nordøst for å kjøre østsia av det Baltiske hav hjem via finland..  ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ferge mellom Norge og UK dessverre. Såvidt jeg vet, ikke lenger Esbjerg-Harwich heller. Bare sykkel på tog i tunnell som gjelder nå. Det går ferge fra nord i Spania/Portugal til syd i England. Jeg synes ambisjonene høres voldsomme ut, men det kan gå og da er det vel bare å sette i gang. Skulle du dumpe innom alper/dolomitter fra midten av juli, så får vi snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, e nokk altfor voldsomt... .. uk islands får bli en egen tur, blir jo litt uvant å kjøre på feil sia av veien også..

Korteste veien for meg til kontinentet blir vel rett sør til Botnviken i sverige, og følge E4 til stockhol (170 mil til stockholm)og båt derfra, eller på østsiden med E8 ned til Helsinki(bare 150 til Helsinki), så båt evt til estland , latvia eller polen, evt hvis noen går til tyskland, og vips så var man på kontinetet.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

On topic i off topic :rolleyes: (ikke viktig nok til egen Meccanica tråd)

 

For de som måtte lure.... slik skal en ventil helst ikke se ut :angry: Antagelig falsk luft som har skapt skikkelig utrivelig temperatur i kammeret - i tillegg til andre mer eller mindre sannsynlige årsaker.

 

Takk til hardt arbeidende mekanikere som strakk seg langt, utvidet den avtalte servicen BETYDELIG og reddet turer, banedager og humøret mitt ;)

 

 

post-75-0-99009500-1436476004_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On topic i off topic :rolleyes: (ikke viktig nok til egen Meccanica tråd)

 

For de som måtte lure.... slik skal en ventil helst ikke se ut :angry: Antagelig falsk luft som har skapt skikkelig utrivelig temperatur i kammeret - i tillegg til andre mer eller mindre sannsynlige årsaker.

 

Takk til hardt arbeidende mekanikere som strakk seg langt, utvidet den avtalte servicen BETYDELIG og reddet turer, banedager og humøret mitt ;)

Uff da, godt den er fikset så resten av sesongen er reddet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Uttalelsen er ikke så gal. Den stemmer ok overens med det som står i vedlagte artikkel fra FEMAtoppene   https://www.femamotorcycling.eu/sound/  Jeg har lest om et krav om å teste i BÅDE andre og tredje gir. Full gass!!! Full gass skal gjøre eksosspjeld-triksene meningsløse.  Artige kommentar om hvordan enkelte land/produsenter synes å finne smutthull like store som VAG-skandalen. 
    • Jeg driver å skrur samme kåpe tank, sete og slikt, samt bytter bremse og kløtsj væsker. Og motoren starter latt og går veldig fint. Bestillte skilt i dag. jeg har ikke kjørt dn en meter enda (det blir kanskje i morgen) Men nå vurdrer jeg å feire "gjennombruddet" ved å melde meg på til banedag 16 mai😀 Co'n bør være ca 3.5% fikk jeg opplydt av løvaas i dag, så da kan jeg øke yttligere litt. Bare ikke tombangen blir for høy. Får jo ikke noen mulighet til å justere den, nå som jeg ikke borra det hullet☹️ Men etter jeg monterte litt (for) tette db killere i går går den vel allerde feitere, en det jeg innstillte (2.5%) ?
    • Anng. mapping av ECU, om til åpnere eksos: Er ikke det bare snakk om litt feitere blanding da? Det gjøres jo i såfall lett med et diagnoseprogram, og noen overgangskabler....
    • Det er mulig jeg tar feil med tanke på når katalysator kom. Min hadde ikke når jeg kjøpte. Foreløpig har ikke biltilsynet reagert når jeg har sagt det, så sitter stille i den båten enn så lenge.  Drømmen nå er å klare seg med en eksos, med mulighet for å ta ut noe på en eller annen måte. ECU har mulighet for flere mappinger. Skal være mulig å bytte mapping enkelt ved hjelp av knapper på styret, har bare ikke satt meg helt inn i det enda.  Firmaet som måler støy heter Oslofjorden HD senter AS, og holder til i Lommedalen. Jeg tok en telefon for å høre hvordan de foretar målingene. Ble møtt av en person som ikke akkurat gnistret av energi, som fortalte at: «vi kjører den i tredje gir, i 50-60 km/h, og måler.»  «Jaha» - sa jeg og lurte på om ikke de hadde et bestemt turtall, og omtrent hvor de sto og målte i forhold til sykkelen. »Nja - sånn ca ………………………. Hmm………………… tja ………………. 7-8 meter unna kanskje……..?!» Ikke noe spesielt turtall. Jeg kommenterte at å ligge på tredjegir i 50 er jo ganske snilt i forhold til støy. Joda - han var enig i det… Så nå har jeg tro på at det skal la seg gjøre. Men det er en lang vei før jeg kommer dit. Fikk hjelp av Kramek i Horten til å sveise litt på ramma. Hyggelig service og passe stort familiedrevet verksted. Har fortsatt noe som må lages til på ramma, så ikke helt ferdig enda. Må lage festeanordning til tanken, og festemulighet på innsiden av noen rammerør, til å feste ledninger til. Vil ikke ha ledningene festet med noe som går rundt rørene. Og takker for bidrag til min interne debatt om farger 🙂 
    • Hei, bare til info, når jeg kjørte Tindevegen i fjor september med bil da var det en del grusvei og veiarbeid. Dette var fordi veien ble ødelagt under ekstremværet Hans men kanskje de ble ferdig med den i fjor?  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer