Jo det går galt, selv med støtte bak. Dette er testet. Når man arbeider med sykkelen så vrir den seg fort ut av hullet i styrekrona. Kan jeg ikke stole på at det sitter, så er hele poengs borte. En løsning er selvsagt stropper i taket etc, men nå har jeg nå engang kjøpt den jeg har. De har lovet å lage og sende meg et nytt adapter som passer, så det løser seg.
Ja 18mm er visst den tykkeste adapteren. Da må du få dreid en adapter da, eller bruke en foring (f.eks. en langpipe).
Om du har satt en løfter bak først, eller bruker midtstøtta (for de som har..) så er det vel ikke noen sjangse for at det går galt med løfteren foran?
De er like mye presset som de andre (minst).
Mitt verktøy har også en begrensning, både på montering av plate, og på pressing av ringene, men jeg har klart å presse for mye likevel jeg 🙂
De x-ringene ser ikke ut til å være noe særlig presset? Er de like presset som naboene?
Mitt verktøy fra Proworks har en begrensende ytterring som hindrer for hard tildraging av pinnene. Genialt kanskje, men er fremdeles ikke trygg på at det blir perfekt - så det blir av/på/sjekk for meg også.
At mitt gamle skyvelære fra Clas O har feilmargin på ca 1 mm gjør kontrollmåling vanskelig...
Problemet mitt har "alltid" vært at ytterplaten beveger seg innover mens man drar til og noen ganger fører til at jeg må tilbake til "start".
Likevel; alltid en god følelse når det til slutt blir bra.
Anbefalte innlegg