Jon Tangenes Skrevet fredag kl 21:56 Skrevet fredag kl 21:56 Hva er det for en frontløfter er det du bruker lenger opp her, under bremseskive skift?
stoppitide Skrevet fredag kl 22:55 Forfatter Skrevet fredag kl 22:55 Jon Tangenes skrev (56 minutter siden): Hva er det for en frontløfter er det du bruker lenger opp her, under bremseskive skift? Ducati sin. Gummibelagt "vinkeljern" som løfter under gaffelbunnene. 1
Øystein Skrevet lørdag kl 08:51 Skrevet lørdag kl 08:51 Jeg har omsider gått til det skrittet og kjøpe noe jeg har ønsket meg lenge. Men den passet ikke helt. "Pluggen" som skal inn i styrekrona var for slank. De skal lage en som passer. Håper det blir bra med ny plugg. Det er imidlertid en litt mindre "universal" løsning dette her, da det skal passe både med høyde opp til styrekrona, og med hull-diameter... Jeg var litt lei av å lure på om gaflene kom til å vri seg (på en lignende løsning som det Lars har) med det resulterende kaoset. 3
perern Skrevet søndag kl 10:29 Skrevet søndag kl 10:29 Øystein skrev (På 1.8.2026 den 10.51): Jeg har omsider gått til det skrittet og kjøpe noe jeg har ønsket meg lenge. Men den passet ikke helt. "Pluggen" som skal inn i styrekrona var for slank. De skal lage en som passer. Håper det blir bra med ny plugg. Det er imidlertid en litt mindre "universal" løsning dette her, da det skal passe både med høyde opp til styrekrona, og med hull-diameter... Jeg var litt lei av å lure på om gaflene kom til å vri seg (på en lignende løsning som det Lars har) med det resulterende kaoset. Hvor hard du kjøpt den Øystein?
Øystein Skrevet søndag kl 12:25 Skrevet søndag kl 12:25 Jeg kjøpte det via https://www.nerembedrifter.com De (han? tror det er et lite firma) tar det inn fra Italia, og tror den bygges på bestilling. Så det tok litt tid. Kostet litt også... 3.500,- Men kanskje verdt det?
Jon Tangenes Skrevet søndag kl 12:44 Skrevet søndag kl 12:44 Thansen har en slik en https://www.thansen.no/scooter-mc/verktoy/loftebukk/sumomoto-loftebukk-til-forgaffel/n851579/pn851589 Mye billigere, men kanskje ikke så bra? Følger med div. styrekrone adaptere.* Hva er fordelen med en slik type front løfter i forhold til en "vanlig"?
Øystein Skrevet søndag kl 13:15 Skrevet søndag kl 13:15 Den fra Thansen vil ikke passe noen av mine sykler, da hullet i styrekrona er drøyt 27mm i begge to. Adapteret som skal stå opp i styrekrona må sitte ganske tight skal det fungere. Fordelen er at du kan ta av forhjul uten å risikere at gaffelbeina vrir seg så sykkelen ramler ned (uten hjul/hjulbolt er dette litt gambling...). Du kan også demontere gafler og i grunnen alt du vil foran, uten annet enn denne støtten for å holde fronten oppe. 1
Jon Tangenes Skrevet søndag kl 15:23 Skrevet søndag kl 15:23 Ja 18mm er visst den tykkeste adapteren. Da må du få dreid en adapter da, eller bruke en foring (f.eks. en langpipe). Om du har satt en løfter bak først, eller bruker midtstøtta (for de som har..) så er det vel ikke noen sjangse for at det går galt med løfteren foran?
Øystein Skrevet søndag kl 16:08 Skrevet søndag kl 16:08 Jo det går galt, selv med støtte bak. Dette er testet. Når man arbeider med sykkelen så vrir den seg fort ut av hullet i styrekrona. Kan jeg ikke stole på at det sitter, så er hele poengs borte. En løsning er selvsagt stropper i taket etc, men nå har jeg nå engang kjøpt den jeg har. De har lovet å lage og sende meg et nytt adapter som passer, så det løser seg. 1
stoppitide Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden (Dette er da i tillegg til de første 200 som det forrige instrumentet ble fylt opp av)
Anbefalte innlegg