-
Program
Ingen kommende hendelser funnet -
Aktive Tråder
-
Av Morten Evensen · Skrevet
Imponerende reise, flotte bilder og utfyllende beskrivelser. 👍💪🏍🇮🇹 og en 🥃 -
Av Morten Evensen · Skrevet
Perfekt, det var tre andre med samme fargekombo på tur i området samme dag, men turen ble litt lenger. Sånn her Lierkroa, Hanekleiva, Vindfjell, Skien, Nordagutu, Gvarv, Lunde, Fjågesund,Vrådal (bildet),Kviteseid, Seljord, Bø, Notodden, Årlifoss, Jondalen, Kongsberg og hjemover, ca 50mil. Bra vær, litt vått på vei i Telemark. Ikke så mange dager som byr på det samme fremover, så det er bare å kjøre på -
Av stoppitide · Skrevet
Det ser fremdeles veldig koselig OG spektakulært ut👍 Var det Richard Hammond som snakket om NC500.... om at den veien er så bra at kjøringen "måtte" strupes. Han valgte en omvei/snarvei som på sedvanlig vis ikke ble slik de trodde. Du er vel 8 mil fra John o' Groats (bare nevner det)(igjen) Duft på motorsykkel. Sist jeg kjente det tydelig var bak en jallataxi med røykende sjåfør. Forrige gang var da Norge spilte VM-kamp og på Ring3 passerte jeg storskjerm-party'et på Ullevål med en vegg av brutal og ulekker "parfyme" - helt uten måtehold🤨 -
Og - ja… Jeg fortsetter å glemme dette med dufter - lukt jeg merker mens jeg kjører… Har glemt det et par dager, men SKULLE få det med i dag.. not. Dagens dufter var - nylagt asfalt, en klar aroma fra forskjellige destilleri, og salt sjøluft..
-
Ja jeg suste forbi Ben Nevis på vei til Fort William 🙂 Er ikke sikker på om jeg fikk det med meg… 😂 Opp og av gårde tidlig i dag. Er på veien før kl 8, og får med meg soloppgangen over Loch Ness. Avreise uten frokost, sånn er det av og til. (Fryktelig imponert over at du husket den forrige gangen jeg gjorde dette i Italia Lars. (Ref samtale før avgang på kaia i Oslo)). Dette stedet var ikke noen vinner, og frokosten så både dyr og dårlig ut. Jeg stanser isteden og kjøper noe enkelt på et supermarked og spiser utenfor. Det er en luksus i seg selv å kunne gjøre det raskt og enkelt. I går var frokosten fremragende, og i morgen tror jeg den blir bra. Kontraster er fint. Været viser seg fra sin gode side i dag. Jeg tar sjansen på å spyle vekk det verste av sand og møkk på sykkelen, med fare for å jinxe været. Dagens etappe går nesten i sin helhet på NC500 - North Coast 500, (man kan jo tenke seg til omtrent hvor mange miles det er rundt…). NC500 går i en runde rundt store deler av The North Highlands. Den er omtalt som «et must» hvis man er i disse trakter og blir derfor et enkelt valg. Jeg setter bumerket på et skilt i begynnelsen og legger ut på det som viser seg å være tidvis svært bra vei. I dag leker jeg litt turist og stanser ved et av de større slottene i området. Dunrobin Castle er fra 1300-tallet og har intet mindre enn 189 rom. Det sender tankene tilbake til alle klanene som herjet rundt her i gamledager. Her løp de rundt i kilt og klasket hverandre i hodet med sverd og klubber… Sender også en tanke til de som må vedlikeholde noe sånt… Neste stopp er Duncansby Head Lighthouse. Legg merke til bumerket her også. Dette ligger helt i nordøst som en siste utpost. Bak meg kan man skimte Orkenøyene og bak der ligger Shetland. For meg er dette mest kjent fra værmeldingen på radio i gamledager. Jeg fortsetter, og har tørre veier hele dagen - nesten. Hadde så lyst til å kunne skrive det, men siste 5 km ble med regn. Bra timing. Værmeldingen var litt av grunnen til at jeg startet tidlig, og jeg traff temmelig bra. Nå er jeg godt plassert på Bettyhill hotell, helt nord i Skottland. Fint sted med god standard på både rom og mat 🙂 Nå blir det MotoGP, mat og planlegging av morgendagen, alt mens det regner fra seg ute. Måtte kikke på kalenderen for å vite hvilken dag det er. Har kommet i god reisemodus nå. Vet ikke hvor morgendagen tar meg enda.
-

Anbefalte innlegg