Gå til innhold

Den store on/off-topic si-hva-som-helst-tråden. Lavterskel skrivehjørne


stoppitide

Anbefalte innlegg

Dette er ikke direkte Ducati-relatert, men i høyeste grad italiensk motor-relatert.

I disse corona-tider er det jo et stykke mellom lyspunktene. Men jeg fikk ett i dag 🙂

Jeg har hatt audiens i garasjen til Harald Skjøldt. Om dere ikke vet hvem han er så får dere google litt 😉 Makan til garasje har jeg aldri sett, og jaggu hadde han ikke en Lamborghini-motorsykkel også. Av respekt for mannen tok jeg ingen selfies og slikt, men igjen - om dere sjekker deres foretrukne søkemotor så ser dere hva jeg har fått med meg i dag.

Tar en øl nå og prosesserer alle inntrykkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

1 time siden, Helge skrev:

Dette er ikke direkte Ducati-relatert, men i høyeste grad italiensk motor-relatert.

I disse corona-tider er det jo et stykke mellom lyspunktene. Men jeg fikk ett i dag 🙂

Jeg har hatt audiens i garasjen til Harald Skjøldt. Om dere ikke vet hvem han er så får dere google litt 😉 Makan til garasje har jeg aldri sett, og jaggu hadde han ikke en Lamborghini-motorsykkel også. Av respekt for mannen tok jeg ingen selfies og slikt, men igjen - om dere sjekker deres foretrukne søkemotor så ser dere hva jeg har fått med meg i dag.

Tar en øl nå og prosesserer alle inntrykkene.

Jeg tror Garasjen var innom der for en 'stund' siden (?) Kult nok det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, stoppitide said:

 

 

 

Jeg tror Garasjen var innom der for en 'stund' siden (?) Kult nok det.

 

 

Joda, men det er jo noe eget å være der selv og prate men Harald selv. Å få sett motorrommet på en Countach LP400 er noe for seg selv. Ja, bare å få sett en LP400 er få forunt.

Det viser seg at jeg har sett Miuraen før, på Italiensk banedag rundt 2005 plussminus et par år. Det var da vi hadde samarbeid med Alfa Romeo-klubben, delte banetid og stod vakt for hverandre. Jeg stod i utslippet på et tidspunkt og fikk plutselig en orange Miura rett i ansiktet. Fikk fullstendig hakeslipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stoppitide skrev:

"Do", men den prisen er kanskje litt overdrevent optimistisk. Du har ikke lyst på ytterligere en SF 1098 da?

Prisen er nok noe i overkant ja, regner med rom for pruting der. (Forslag?)
SF1098 hadde sikkert vært gøy, og mér økonomisk.. -men det blir å gå baklengs inn i 2020.

SFV4 hadde vært sikkelig gøy, men også noe stiv pris.. 🤑

Livet er tøft! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følsomt å skulle diskutere riktig pris med en som er såpass langt ute på et eller annet jorde. Vedkommende vil muligens unngå å selge? Man kan vise til lignende eksempler, nypris, vanlig prisfall og kjipe fakta om ekstrautstyrets manglende betydning. Sigma annonserer en for 189.000, lar den helt sikkert gå for ~5.000 mindre og da må privatpersoner regne med å selge under det igjen. Kr 180.000?

Baklengs inn i 2020? En riktig oppsatt SF 1098 kan ikke betegnes som 'baklengs', men jeg skjønner den generelle lysten på noe nyere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert ha ordlagt meg annerledes vedr. SF1098. Super sykkel, og jeg hadde trolig blitt kjempefornøyd 😎 -MEN, jeg har lyst på noe "nytt"

Det er jo en standard åpning i annonsen om diskutabel pris, så vi får se hva det kommer til. Venter på at sykkelen skal komme ut av dvale i Holmestrand, så får vi se hva det blir til.

Det klør i «salen» nå, så to hjul blir det uansett 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det sluppet film på YouTube av MCN (motorcyclenews.com) som prøvekjører nye SFV4. Han syntes den var helt rå men fikk den ikke på bakhjulet i 2. gir. Det sier mer om testeren enn sykkelen. DWC var angivelig av men det kan umulig DTC ha vært. Dessuten kjørte han på feil side av veien og brukte jeans 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2020 den 22.06, Christoffer Cappelen skrev:

Jeg kunne sikkert ha ordlagt meg annerledes vedr. SF1098. Super sykkel, og jeg hadde trolig blitt kjempefornøyd 😎 -MEN, jeg har lyst på noe "nytt"

Det er jo en standard åpning i annonsen om diskutabel pris, så vi får se hva det kommer til. Venter på at sykkelen skal komme ut av dvale i Holmestrand, så får vi se hva det blir til.

Det klør i «salen» nå, så to hjul blir det uansett 🙌

Sykkelen er besiktiget, og prøvekjørt.
Ingenting å sette fingeren på, prisen står på 200'

Litt høyt fortsatt syntes jeg, men ikke så langt unna til at jeg føler jeg ikke skal takke ja.. Innspill? 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje hørt med Sigma hva de lar den andre gå for og så slått til på den du helst vil ha - prisene i betraktning. Dersom du skal ha sykkelen i mange år spiller kanskje ikke 10.000 kr overpris like stor rolle som om du bytter sykkel ofte... Uansett er dette en kjempesykkel! 
 

Er du stadig i tvil kan det jo være det dukker opp bedre kjøp utover forsommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, dette lukter det handel av 😎👍🏻 Ville tatt en runde på pris hos sigma, evt også et bud til på den andre og så slått til på den mest aktuelle.
 

Du blar ned til ønsket kjøremodus og holder inne indikatoren noen sekunder, da blir den valgt. Dersom du gjør dette i fart får du opp melding «close throttle» på display, slipp gassen et par sekunder og nytt modus er aktivert. Dersom du står stille uten gass slipper du sistnevnte. Det er markant forskjell mellom de ulike modusene, en del kvikkere i sport enn touring. I sport begynner den å minne mer om nevnte SF i respons.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse/polere eksos må være noe av det minst motiverende jeg kan tenke meg. Spesielt mens eksosen er montert på sykkelen. Så.... derfor gjør jeg ikke det.

Nå hadde det seg slik at jeg måtte lage et nytt oppheng (gummi i stedet for brakett) og da var mesteparten skrudd av likevel. Pluss på et tips om et magisk sterkt middel = tja, man kan vel prøve.

https://www.ebay.com/itm/Harpic-Max10-Power-Plus-Toilet-Cleaner-Original-750-ml/264439933730?_trkparms=aid%3D555018%26algo%3DPL.SIM%26ao%3D1%26asc%3D20190212102350%26meid%3D3a7391ac16014c1ebbe1611c13d5106d%26pid%3D100012%26rk%3D1%26rkt%3D12%26sd%3D264590464510%26itm%3D264439933730%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3D2047675%26algv%3DSimplAMLv5PairwiseWeb&_trksid=p2047675.c100012.m1985

 

Steg 1 - stålbørste på vinkelsliper - renere og litt blankt, men nesten sort stål?

815635102_eksos20001.thumb.jpg.5ada1d4093ec3f1cafb30434c42715da.jpg

 

Steg 2 - noen dråper lurium for å se hva som skjer - 10 minutter midt på den fotograferte rørlengden

1409795662_eksos20002.thumb.jpg.7891111db6b68578e9a7fd55b3a1ce75.jpg

 

Steg 3 - 10 minutter med hele anlegget innsauset - synlig forskjell, men.....

1062725318_eksos20004.thumb.jpg.d8110ae132fab095d888537e5e5b4d37.jpg

 

Steg 4 - én runde til

148003603_eksos20005.thumb.jpg.4c62f21fc6b6fb2378cabbfe919586c8.jpg

 

Steg 5 - en drøy halvtime med Autosol - ikke speilblankt, men akkurat passe på en brukt sykkel

2121688916_eksos20006.thumb.jpg.891099582246e815f755c2f67ebfbf78.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg har kjørt 204-hk-versjonen av 911SC. Jeg var ganske risikovillig den gangen, og fikk tilbud om å kjøre en slik t/r Strynsvatn Camping - Stryn Sentrum en gang rundt sen nitti. Vi var en litt broget gjeng på campingen. Jeg måtte ned fra campingen til sentrum for å ta ut penger(!) til leie av hytte. Fikk tilbud fra en Bergenser jeg hadde pratet med i fylla kvelden før om å "Ta Påååårrrrshen"  da jeg prøvde å åpne døra på den ytterst kjipe leiebilen vi hadde den gangen - jeg og min daværende samboer. Så da tok jeg Porschen. En 1981 3.0SC med påmontert bakvinge, men ellers standard. Eieren skrøyt av en tid Bergen - Stryn på mindre enn 3 timer om man tror på det. Saktekjøring kom med publikum, jeg kom meg ut av campingen uten å kvele motoren. Og så startet jeg å kjøre. Ohj. For en gokart. For en følelse med alt. Heldigvis visste jeg allerede som 25-åring at man ikke skal slå av midt i svingen på en 911. Men vet alle det? ;=)      
    • Er den Porschen 3 literen med 204hk? Jeg hadde 80 modell med 188 og siden den gang vært uinteressert i andre biler. Luftkjølt 911 eller så kan det være hipp som happ. På tide å opprette to separate lister? 2 og 4 hjul, avvikende regnskapsår.
    • Jeg er ikke klar for å forhandle.                                           Tror jeg.
    • Vi har forresten følgende rekkefølge her i heimen når det gjelder anskaffelser på morsom-hjul Porsche 911SC 1981 (dette er Kristin ... og meg) Alfa Romeo Giulia Ducati 900SS (annonsen over her) Ducati 888 SP4 jadda - ganske spesifikk her og det er en grunn til det)  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer