Gå til innhold

Holde en toventiler sprek etter 200.000 km


Anbefalte innlegg

Jon Tangenes skrev (17 minutter siden):

Hvor kjøpte du dem?

I USA - husker ikke hvilken butikk. Litt tullete egentlig fordi venstre side bare har plass til en liten propp, fordi man må file dem ned mye for å få dem inn og fordi de nå er så dyre at man kan kjøpe flere og bedre for lavere pris fra fjerne østen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Nylig ny gasswire fordi strømpen var skadet/rusten og det før eller senere går utover wire'n. 

Jeg har alltid slitt med å få fullt trykk i hornet. Det er et dobbelt horn fra Hella og gir passe sinna italiensk lyd, men bare på litt turtall - ikke på tomgang. Ikke nok strøm i den kretsen elller om det er pga tynne ledninger. Hver gang det har regnet litt så er var det lydløst også på turtall. Gadd ikke det mer og byttet bryterboksen på styret. Hjalp ikke, så nå har jeg gått over til 400 hz single horn som selvfølgelig er litt snillere mot sløve fotgjengere, men som til gjengjeld virker hver gang.

Jeg nevnte at det var vanskelig å komme vesentlig over 200 selv etter fjorårets motorarbeid, nye stempler, ventilarbeid osv. Nu går alt så meget bedre - måtte bare tømme 5. giret ordentlig for å bryte luftmotstanden før siste biten som kan tas på 6. Det kan godt hende at jeg tester 14/41 igjen for å se hva jeg kan få til med den utvekslingen.

Nettopp gjort et varp på nye Metzeler M9RR hos AMD = godt humør. Samme dekkpris som nettet og rask + rimelig omleggsjobb. Mange takk!

Noen fridager på gang så listen ser slik ut:

  • nye hendler
  • olje
  • skiver (måtte nedgradere fra T-drive til Oro pga pris og kan bare håpe det ikke blir for mye nedtur)
  • rense stemplene i kaliperne så de beveger seg lett og returnerer mest mulig frivillig (selv uten den "returhjelpen" som fullflytende skiver har gitt)
  • klosser nye Brembo 07BB19SR som er tilsvarende de 07BB1996 jeg lenge har brukt, men som nå er ute av produksjon. Carpimoto sier de er minst like gode (=svært høy bremsekoeffisient og ganske akseptable våte/kalde)

Litt utpå høsten/vinteren:

  • nytt setetrekk hos Skinnassistanse
  • lakkere minst én felg
  • lakke/touch up på alt det røde
  • ny stuffing eksospottene
  • kjede
  • kanskje clutch

Så da sier vi vel "på gjensyn"😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget min egen regel for hvor langt jeg tør tyne fullflytende skiver. De er knapt målbart slitt i stålet, men skrangler fælt allerede på 15-20.000. På +/- 40.000 begynner det å slå litt i styret også i høy fart. Da er det nok for meg. Kanskje kan de tynes litt til, men det vet jeg ikke om er så smart. 

T-drive 40-45.000 og SuperSport +/-35.000 sånn omtrent.

Det du ser på videoen er T-drive på 37.000 km. Takk for innsatsen😎

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer