Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jon Tangenes skrev (56 minutter siden):

Hva er det for en frontløfter er det du bruker lenger opp her, under bremseskive skift?

Ducati sin. Gummibelagt "vinkeljern" som løfter under gaffelbunnene. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har omsider gått til det skrittet og kjøpe noe jeg har ønsket meg lenge. Men den passet ikke helt. "Pluggen" som skal inn i styrekrona var for slank. De skal lage en som passer. Håper det blir bra med ny plugg. Det er imidlertid en litt mindre "universal" løsning dette her, da det skal passe både med høyde opp til styrekrona, og med hull-diameter...

Jeg var litt lei av å lure på om gaflene kom til å vri seg (på en lignende løsning som det Lars har) med det resulterende kaoset. 

IMG_1340.thumb.jpeg.5566c1cac7a3fac1e2b368a08d13f6de.jpegIMG_1052.thumb.jpeg.29225c57372320ef29598c4b85cbc85b.jpeg

• Liker 3
Skrevet
Øystein skrev (På 1.8.2026 den 10.51):

Jeg har omsider gått til det skrittet og kjøpe noe jeg har ønsket meg lenge. Men den passet ikke helt. "Pluggen" som skal inn i styrekrona var for slank. De skal lage en som passer. Håper det blir bra med ny plugg. Det er imidlertid en litt mindre "universal" løsning dette her, da det skal passe både med høyde opp til styrekrona, og med hull-diameter...

Jeg var litt lei av å lure på om gaflene kom til å vri seg (på en lignende løsning som det Lars har) med det resulterende kaoset. 

IMG_1340.thumb.jpeg.5566c1cac7a3fac1e2b368a08d13f6de.jpegIMG_1052.thumb.jpeg.29225c57372320ef29598c4b85cbc85b.jpeg

Hvor hard du kjøpt den Øystein?

Skrevet

Den fra Thansen vil ikke passe noen av mine sykler, da hullet i styrekrona er drøyt 27mm i begge to. Adapteret som skal stå opp i styrekrona må sitte ganske tight skal det fungere.

Fordelen er at du kan ta av forhjul uten å risikere at gaffelbeina vrir seg så sykkelen ramler ned (uten hjul/hjulbolt er dette litt gambling...). Du kan også demontere gafler og i grunnen alt du vil foran, uten annet enn denne støtten for å holde fronten oppe. 

Skrevet

Ja 18mm er visst den tykkeste adapteren. Da må du få dreid en adapter da, eller bruke en foring (f.eks. en langpipe).
Om du har satt en løfter bak først, eller bruker midtstøtta (for de som har..) så er det vel ikke noen sjangse for at det går galt med løfteren foran?

Skrevet

Jo det går galt, selv med støtte bak. Dette er testet. Når man arbeider med sykkelen så vrir den seg fort ut av hullet i styrekrona. Kan jeg ikke stole på at det sitter, så er hele poengs borte. En løsning er selvsagt stropper i taket etc, men nå har jeg nå engang kjøpt den jeg har. De har lovet å lage og sende meg et nytt adapter som passer, så det løser seg. 

• Program

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer