Gå til innhold

Et forsøk på å lage en cafe-racer av en MTS 1000ds


Anbefalte innlegg

Hehe. Ja beklager aksebruddet... 🙂 Dårlige greier... 🙂  Ja gatesykkelen er ikke så langt unna. Nytt dekk (akkurat fikset) og service med alle væsker og litt sånt trengs. Ellers må jeg ta en vurdering av kjedet. men funker vel en stund til... Den fikk ikke all TLC den fortjente i høst, så må ta igjen litt nå. Egentlig bare en kosejobb 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyvedører á la låvedører? Tetter vel ikke all verdens, men er stilige?

Min første gaffel fra Esp1tech ble sendt til Nederland for eloksering. Eneste sted Espen ville bruke. Den står på den Monsteren Aleksander solgte og er bortimot like fin den dag i dag. Så holdbar er kanskje ikke en lakkjobb, men profesjonelt utført nær nok (står og faller mye på din presisjon og forsiktighet ved montering og Espens tilsvarende ved byggingen.

Neste gaffel ble sendt til 'naboen' til Gareth Reactive Suspension i England. Også nydelig jobb.

Jeg tror fargeutvalget er svært begrenset.

MotoGP gafler i karbon har enkelte seksjoner i andre materialer og farger. Det ser skikkelig rått ut. Eloksere og så lakkere de seksjonene som ikke skal gripes av styrebroer?

gaffel.thumb.jpg.21e09f2c3415020d51338b68d1328709.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper å tenke litt høyt her. Så fort jeg hadde skrevet dette, googlet jeg litt og sendte et par mail. Er et firma i Trøndelag (Trondheim Eloksering) som gjør dette. Som du sier, begrenset fargeutvalg. Man kan ikke få den fargen man ønsker seg. Natur (uten farge), sort, gull, grønn blå, rød, lilla, oransje og bronse er valgene de har. Og f.eks. rød vil ikke bli helt som en annen rød jeg evt skulle bruke... De trenger å vite hva slags alu-legering det er i delene. (Det lar seg helt sikkert finne ut). Pris for to gaffelben er fra 545 - 750 pluss mva. (avhengig av farge) og et par hundre i tillegg for å fjerne gammel eloksering.

(Skal evt høre med Espen før jeg sender noe til eloksering). 

Lakkere litt...? Ja kanskje... 🙂 

Låvedører til å skyve? Fint, men ikke bra nok nei 🙂 Funker kanskje i varmere strøk. Sør i Italia kanskje... Nå er resten av garasjen like godt isolert som huset, så da må jeg nok ha skikkelige dører 🙂 

A917EC28-A917-4C38-956B-047009708C36.thumb.jpeg.82b6a0c3400c6566314c998171064a52.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg likte bronse sykt godt! Blir vel veldig avhengig av hva du tenker å bruke av farge ellers på sykkelen men syntes fargen var knall, det stikker seg ikke ut og burde vel passe godt inn med karbonen. Ellers kan du alltids få de i karbon fra CeraCarbon for rolige £3745,- ex VAT😅 Lekte med tanken selv til jeg fikk prisen på det. 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har nå blitt ganske kjent med det elektriske opplegget på sykkelen. Har luket ut mye av det som skal bort (mest på papiret foreløpig) og tegnet inn mye av det nye. Men det er i overgangen mellom Motogadget delene (som styrer fordeling av strøm, har en del sikringer, og mange fine funksjoner som keyless go, blåtann, og app med mange muligheter for endringer/justeringer og varsler) og ECU med alle sine sensorer (som styrer motor og hvordan denne går) at det blir vanskelig. Jeg har søkt mye på nett, og finner ikke mange (les VELDIG FÅ) som har gjort noe lignende. Og min 30 år gamle TV-utdannelse innen «elektro» kommer ekstremt fort til kort her.

Via Revival Cycles i USA fant jeg en side på multistrada.net hvor det er en som var lei av et dårlig elektrisk anlegg på en tilsvarende Multistrada. Han ville overhale hele greia, og samtidig sette inn et par Motogadget enheter. Han begynte med dette når pandemien slo til. Han er akkurat ferdig, og vil ikke anbefale noen andre å gjøre det samme.... 😂 Han hadde fokus på funksjon, og ikke design, så han gjemte masse elektro og kabelklyser i hulrom under kåpene.

Så dette blir en utfordring. Jeg har jo et brennende ønske om at dette både skal være bra, se pent ut, og helst synes minst mulig. Jeg har kuttet bort mye av de overflødige ledningene, og slanket det elektriske en del. Når jeg så ville begynne å strekke litt av det nye så oppdager jeg med en gang at jeg mangler verktøy, og litt kunnskap, og at det er vanskelig å finne riktige ledninger her i Norge. Gode og tynne ledninger er ikke hyllevare noe sted akkurat. Jeg har flyttet på alle de eksisterende elektriske komponentene, så det er mange ledninger til sensorer som er for korte, eller for lange. Hvis jeg skal gjøre dette pent nok må jeg strekke mye nye ledninger, koble disse på nytt inn i ECU-kontaktene. (Og der er det vanskelig nok bare å åpne dem for å komme til...) Og så trenger jeg spesielle kabelsko, og tilhørende verktøy for å sette inn nye.

Men nå har jeg snart et koblingsskjema klart for første forsøk. Jeg har fått tak i en del bra ledninger, og er nå på jakt etter riktig verktøy (må bare finne ut hva som er riktig først, for det er MANGE varianter når det kommer til kabelsko og kontakter....).

Jeg har kjøpt noen lekre små push-buttons med lys som skal på styret. Der er det meningen at ledningene skal skjules inne styrepinnene. Etter å ha forsøkt å koble litt av dette, blir jeg litt gal. Det er lite, trangt og utrolig klønete. Så det er mye som ikke akkurat kommer av seg selv nå...

MEN, i dag har endelig en viktig del blitt ferdig. Jeg har ikke fått den enda, men har fått bilder. Det blir utrolig lekkert, og det blir vanskelig å få sove før den er i hus.... 🙂 Veldig fornøyd med designet. På bildene er det et avlangt hull som er tomt. Der skal jeg ha Motosign mini med små lys for blink/N/oljetrykk/Fjernlys.

Da har jeg det jeg MÅ ha. Dette må være på plass for å kunne få sykkelen godkjent også tror jeg. Har tanker om litt mer elektro på sikt, men det blir i fase to tror jeg. Etter at den er ferdig og godkjent. Ønsker meg avlesing av oljetemperatur, via den originale ledningen. Tror den fungerer med en motstand som endres når temperaturen endres. Men har ikke overskudd eller tid til å drive research på dette nå, og det må uansett integreres i et panel bak en fremtidig kåpe av et eller annet slag, så det kan vente.

Nå tror jeg at jeg skal melde meg på et nettkurs i motor-elektro, og se om jeg kan lære meg nok til å få til dette på en skikkelig måte 🙂

 

65D269F4-1739-4965-9BE8-1FB0E38EF5A6.thumb.jpeg.96877642b32652a126b1df79ecb845fe.jpeg

 

155BBF01-E8D7-4D06-91AB-54D562FF31CA.thumb.jpeg.080da895a5283fb9e4dcff8957e651e3.jpeg

 

434C7104-64E6-4312-AD3D-D5558648BE13.thumb.jpeg.1bc30a398c1e7632bf999ab08f2688ec.jpeg

 

9C1CEC09-1A8B-4042-81D4-9E073F4207F1.thumb.jpeg.ad8e06f7f615ff53585a2463dbed73c1.jpeg

 

CBF123B8-2610-4E6E-B5E3-FEA48CA4EA36.thumb.jpeg.d21c8bc2f90eadb762d2618f87dd9284.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt innpå. Pc'n er på krykker, så må evt finne linken senere. På DMF ducati monster forum.org kan du søke etter suzyj og se om hennes tråder (loom) fremdeles har bilder. Hun laget eget nett alt inkludert og utført som et kunstverk. Tror hun også postet lenker til salgssteder.

Kanskje du kan droppe neutral og blink varsellamper.... Oljetemperatur er distraksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kort kommentar her. Skal søke etter Suzy en dag… N og blink er allerede integrert i dash-design med en Motogadget Motosign mini. Olje-temp en distraksjon… Ja det kan jeg se for meg… 🙂 Vi får se hva jeg lander på. Det blir uansett i fase 2… 

Nå har jeg fått styrekrone fra fresing, og montert litt Det blir JÆVLIG bra 😂🍾

Har allerede fått noen henvendelser om jeg vil lage flere for å selge …

 

 

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Tiden går, og prosjektet står litt stille. Sommer er nok ikke beste tiden for mye egentid. Det meste har gått med til å bygge ferdig garasjen, som ble mye mer omfattende enn planlagt… Ble ganske lei av byggingen en stund, og mye er vanskelig. Hatt aldri laget dører før, og ettersom alt er like godt isolert som huset vårt, kan jeg ikke ha noen tynne garasjedører. Har all fokus på å få den ferdig før vinteren.

Nå er alle dørene ferdige. De veier 80 kg hver, og er 20 cm tykke. Å få dette helt tett, og forhåpentlig så bra at de ikke siger på sikt ble en stor utfordring. Nå gjenstår litt tetting rundt det siste settet med dører, og å gjøre ferdig andre etasje. Håper å ha alt klart før jul… Så er det fullt fokus på å bygge sykkel igjen…

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vinteren er på vei, og jeg begynner å finne tilbake til prosjekt DeSpite. Dørene er på plass, og er tette. Nå har jeg etter MYE planlegging endelig begynt å lage det nye elektriske anlegget. Det har gått mye tid til å finne riktige pins til div kontakter, og riktige ledninger og verktøy. Og ikke minst til å planlegge og designe det elektriske anlegget… De beste nettstedene jeg har funnet er https://kojaycat.co.uk og https://prowireusa.com. Og så endte jeg med å kjøpe litt verktøy fra Wurth. 

Jeg skal stort sett trekke om og endre hele det elektriske anlegget. Jeg har flyttet alle komponenter som fortsatt er igjen, og lagt til og fjernet en god del. Jeg har også funnet feil i de originale tegningene til det elektriske på Multien. 

Jeg vil ikke skjøte ledninger (med mindre de skal splittes el.l.), og vil ha forskjellige farger på alle ledninger. Jeg vil ha et anlegg det senere går an å finne fram i med tegninger og farger. Mye lettere med senere feilsøkinger og endringer. Det betyr at jeg må trekke om og sette på nye «pins» i endene på de fleste. Og alle er litt forskjellige, og vanskelige å finne når man ikke helt vet hva man skal søke etter… Det finnes bokstavelig talt flere tusen varianter…. 

Jeg har også klippet opp alt jeg fjernet fra det gamle anlegget, for å kunne bruke noen av ledningene om igjen. Lettere å få nok forskjellige farge-varianter på den måten. Jeg går over og sjekker dem før jeg bruker dem på nytt…

Jeg har gruet meg mye til dette, og skjøvet det foran meg lenge. Så lenge jeg er litt usikker eller mangler noe, er det mye lettere å gjøre noe annet jeg også skal gjøre… Som f.eks å bygge dører til garasjen… 🙂 Men nå som jeg er i gang og har begynt å koble og bygge tror jeg faktisk at jeg kan komme til å like dette. Nå har jeg en god plan jeg har tro på, og enn så lenge tror jeg at jeg har en god del av det jeg trenger. Så nå ser jeg fram til å fortsette å bygge dette.

 

7404F0E3-E257-4E06-9595-C5DC7445594F.thumb.jpeg.3ea7413e9fb6d9928c28bf1b1d44099b.jpeg

D33AF98A-637A-4F94-80A0-13D3D9C60139.thumb.jpeg.da69ed8d59d65fd7d07c71a5cf3ce04f.jpeg

7E50750C-240B-4065-A6BE-48113FED1EFB.thumb.jpeg.7562c8463818914b0f2ffc661bf348e6.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå har jeg forsøkt eloksering for første gang. Moro, spennende og lærerikt. Noe funket bra, og noe funket ikke i det hele tatt.

Jeg ville eloksere litt forskjellige deler. Noen sorte, og noen uten farge (for å beskytte aluminiumen på sikt).

Resultatet er avhengig av aluminiumen. Den finnes i forskjellige blandinger. «Vanlig» aluminium brukt i cnc-prosjekter får en matt sølv/grå-farge som de fleste har sett før (hvis man velger eloksering uten farge). Jeg har også noe i en aluminium med større bruddstyrke. Denne blir litt gulere (kan se forskjellen på bilde av tre deler i en rød stol, der de to minste er litt gulere). Når det gjelder sort eloksering så fikk jeg eloksert mine gullfargede øhlins-gafler, og en rund knott jeg har fått laget spesielt. Der var ikke «elokserings-duden» imponert over aluminiumen i Øhlins-gaflene. Knotten derimot fikk godkjent. Han mente at gaflene var laget av en billigere «Kina-aluminium» som han kalte det med et smil. Man kan tydelig se forskjell på resultatet, og gaflene ser litt mer «flekkete» ut, noe som skyldes den «dårligere» aluminiumen. Funker greit likevel synes jeg, og på avstand synes det ikke…

Det store problemet viste seg fort å bli den nederste biten til gaflene. Det er den som bl.a. holder gafler og bremsekalipper sammen. Denne er ikke frest ut, men støpt. Da er det en annen blanding av aluminium, og disse kan kun elokseres 1 gang. Mer enn det tåler de ikke, og man kan risikere å få en sprøere og styggere del. Og denne delen ønsker jeg absolutt ikke å gjøre sprø tror jeg… 🙂 Så der må jeg tenke annerledes, og da må den nok lakkeres isteden… Mer jobb, og mer penger…

Prisen på eloksering var slett ikke ille. De har en minstepris (jeg var hos Eloksal i Horten) på 1000kr. Og jeg fikk alle disse delene eloksert for 1000 kr.

Ellers må jeg si at jeg er overrasket over hvor mye «renere» sykkelen ble uten de gullfargede gaffelbena. Det blir bedre, og gir meg flere muligheter når jeg etterhvert skal sette noen farger på sykkelen…

 

A43CD5D8-980B-4B21-B401-FF47C7261DD4.thumb.jpeg.ad86fe6dcfcbeb5a1d2820b8f7f87d14.jpeg

F3DC41EC-D0B1-45DF-9C11-303CB28CF6D1.thumb.jpeg.3fdb41a06e0fa63cde09c12aad9778b5.jpeg

372B92A3-49C1-4B7F-90B4-16BA5E503C81.thumb.jpeg.12e01fee39bbb676586cc97a031d3dce.jpeg

D32D363B-9456-48FD-9BD1-EEDB1DDAF305.thumb.jpeg.08a0091cfaf937286393ae19c835f5d9.jpeg

CB83B9EB-FB8A-48E2-BE32-EAD23AC3B701.thumb.jpeg.05ec689a8d491df18c6528b4b4116dad.jpeg

E8682E35-439E-4ACB-90A2-B65632746448.thumb.jpeg.6a38a0422a81f5985555c95cb95ba079.jpeg

1E0419B8-578D-4FAE-A455-9F4B7BC7C846.jpeg

9397C6AE-C3FE-42F2-8237-7387A15D809A.jpeg

7B869DA4-09DA-405D-88DB-1A912AD2CA08.jpeg

E2103D88-C42A-493E-9DBE-2DF6DBCE9612.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sannelig ikke dyrt. 

Öhlins får støtt og stadig juling for lusen kvalitet. Kanskje oftest på OEM-deler som er budsjett-spesifisert av fabrikant...

Det finnes flere freste ettermarked gaffelføtter. Ikke så mye over kr 10.000,- pr par 🙂 De er sikkert greie å eloksere. Ellers blir det fint og holdbart med sandblåsing, raskt etterfulgt av f.eks. 'self etching primer' og så lakk.

Skal du skaffe ikke-blå slangefester til oljekjøleren? Eller skal blått inn i fargepaletten? I så fall nominerer jeg (igjen?) ISR bremser (mener å huske at de har blå 'knapper' på skivene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe mer med de gaffelføttene jeg har, så blir det nok en løsning. Kjenner ikke for å putte 10.000 inn akkurat der kjenner jeg 🙂 

Blått er muligens tenkt inn i fargepaletten, men den er ikke låst enda. (En mulig fargepalett består av mest sølv/alu, sort, Carbon - og så sprite det opp med litt hvitt/rødt/blått (i samme farger som på Panigale V4s corse). En annen tanke er å gå for de samme - sølv/alu, sort, Carbon, men så legge til én mer dempet og lekker farge her og der… (en variant av dyp grønn eller noe annet som ikke skriker så høyt…) Men dette har jeg veldig beslutningsvegring på. Og det blir snart et problem, fordi alt henger jo sammen. 

Og slanger og fester til oljekjøler må nok regnes som v1.0… Tanken om alurør helt fra motor til oljekjøler har jeg forkastet. Tør ikke ha det sånn p.g.a. vibrasjoner, så det må endres. Har bare ikke kommet dit igjen enda. Ellers er Brembo T-drive innkjøpt, så der blir det ikke noe blått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør litt av alt om hverandre nå. Alt henger sammen, og det er alltid noe som må vente litt på grunn av noe annet. Nå er jeg i gang med tanken igjen. Føler meg ikke sikker på at jeg klarer å lande en tank som er fin nok. Var innom han jeg tenkte skulle hjelpe meg med å lage den i aluminium, men han er så opptatt at det er ikke sikkert jeg får hjelp. Jeg hadde med formen jeg har laget i en slags isopor, og han sa at « ja du gjør det ikke akkurat lett…:)» Underforstått - den krever mye arbeid… Men vi får se. Jeg ser ikke helt hvordan jeg skal løse dette enda, men jeg fortsetter og så får vi bare se hva som skjer… Nå har jeg endret designet litt, og bygget den litt ut for å få en finere form. Har en ide som dere skal få se senere - som jeg aldri har sett noe annet sted - som kan være med å gjøre dette til noe utenom det vanlige… Nå har jeg begynt å kappe opp isopor-formen for å lage en mal (buck) i tre. Formen på tanken er såpass krevende, at det krever en del arbeid og banking av metall mot formen jeg lager. Tommy som opprinnelig skulle hjelpe meg hadde ingen enkle løsninger på dette, men jeg har funnet min løsning tror jeg. Jeg bygger den i kryssfiner og eik. Legger inn eik i alle områder der det kreves ekstra hardhet. Kjøpte noen ekiebiter for en stund siden, som nå kommer godt med. Det er et hardt materiale å jobbe med, så det krever mer, men da blir det bra. I mitt hode blir buck´en et smykke i seg selv… 🙂 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal, skal, skal det være aluminium? Stål enklere? Eller aller greiest glassfiber (med gjennomsiktig bensinmåler'stolpe' og innstøpt flue = skikkelig retro)

Jeg så en fyr løse 'bulker' for styret og knær ved å lage fullt oppblåst tank og så kutte ut bulkområdene som han re-monterte på motsatt side. Slipper skummel skarpkantet 'innbanking' av metallet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja «må nok» være alu tror jeg. Mye lettere å forme enn stål, og finere når/hvis det ikke lakkeres i noen områder. 
Glassfiber (eller helst Carbon) med gjennomsiktig stolpe er kult, men det tror jeg ikke jeg får godkjent…

Ser at de fleste som lager sånt i aluminium legger sveis/skjøt der knekken mellom forskjellige former er. Men etter å ha pratet med Tommy (min kontakt på metall :) ) så fikk jeg høre at det er ikke så heldig. (Han har en ikke uvesentlig fagkunnskap, og nevnte i en bisetning ….. bla bla.. når jeg jobbet på Aston Martin en periode… bla bla…).

Han sa at aluminiumen bør formes rundt de «skarpe kantene» og så sveiser mann sammen en cm eller to på siden… Altså en sveis som følger knekken, men litt ved siden av. 
Fikk en god forklaring jeg ikke husker helt, men stoler på at det er både lurt og riktig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Mange andre som har en eike-tank? 😂

Nå begynner formen til tanken å nærme seg noe. Litt tweeking gjenstår, men nå er jeg lei så det blir litt fokus-skift en stund.

En forandring i jobbsituasjon gjør at jeg må bruke mer energi på jobb en stund også. Det suger… 😂 

Men begynner å bli fornøyd med dette utgangspunktet. Får en meget god passform til beina mine. Veldig god støtte og gleder meg til å kjenne hvor godt beina sitter inni tanken under bruk.

2470A6B9-99EF-4A43-BE20-F38227720D71.thumb.jpeg.f4c4481f174692fcba5395a161867fdb.jpeg

 

119274B2-2B0A-4ADC-93B7-9AEEAA0F6ABE.thumb.jpeg.cd88c5ae41d493d9085d8423316e143f.jpeg

 

74374BEE-5C39-4556-94C6-638707158A72.thumb.jpeg.d1ea23de3ba48cd4faf48fbccef8ddf8.jpeg

 

905DC261-940A-46B8-B467-5774CB761973.thumb.jpeg.608ee5a9a662d390bf589e839388083c.jpeg

 

1D357739-17C5-47AF-9BEA-2C9B2945813A.thumb.jpeg.8b488beb0df1cd30db718fc823f088ce.jpeg

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå har jeg fått på plass mine «nye» sorte Øhlins fra 2007 🙂 Eloksert, pulverlakkert og overhalt etter alle kunstens (Esp1Tech´s) regler. Skal settes opp skikkelig når sykkel er ferdig bygget, men nå er grovarbeidet gjort der. Har også prøvemontert lykt (med kryssfiner, sort tape og strips) for å se hvordan det kan bli. Er ikke fornøyd. Den må litt ned og innover så blir det bedre. Er egentlig ikke sikker på den lykta i det hele tatt lenger. Mulig den havner i skuffen for bomkjøp…  

Og bremsevæske beholder må ned ja 🙂 Skal finne noen sorte som «forsvinner» litt i det andre sorte foran tror jeg… 

Nå som formen på tanken er mer eller mindre klar, ser jeg hvor det blir plass til ledninger under, så nå er det tilbake til det elektriske en stund… 

D3F7FFF3-5EC5-4982-97CA-DF1F88D7B88B.thumb.jpeg.bce949c4dde810d275bd8d15c2654cb4.jpeg

 

BF1CEBFF-1056-4839-A295-F2F7B107A12C.thumb.jpeg.3afc48165fd5307003e9f963ad5837e3.jpeg

 

7C860934-CD39-46F4-B4FD-373E902A0E55.thumb.jpeg.63a10fde3ac6161f8998c24cd140d776.jpeg

 

Ellers dukket jeg plutselig opp på en Italiensk blogg/nettside forleden.. 🙂 Verden er ikke så stor…

https://rocket-garage.blogspot.com/2022/02/despite-meccanica-cafe-racer-project.html

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider


  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6 (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
    • To tombola-gevinster tas med. Det er hofte-/lårtasker vi har til overs etter den perioden vi brukte kjørende marshals med radio på hofta, i stedet for flaggvakter.
    • Det var i 2017 omtrent. Nesten alle hadde andre sykler, Eker hadde knapt nok adkomst og en skjegget viking løp rundt på Karl Johan, løftet på japanske turister og tok veldig fine bilder (hint hint).
    • Dette må være noen år siden.    Da Anne ennå hadde sin nydelige perle, S4RS ❤️
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer